FSS:SPRn5019 Vzdělávací supervize a koučink - Informace o předmětu
SPRn5019 Vzdělávací supervize a koučink
Fakulta sociálních studiíjaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Vzdělávací supervize dle úkolově orientovaného modelu je jeden z originálních přístupů v supervizi studentských praxí. Studenti se vedle supervize naučí používat ještě další rozvojovou techniku, kterou je koučink. Hlavními cíli kurzu jsou: - seznámit účastníky s terminologií, metodami a technikami uvedeného přístupu k supervizi; - pochopit základní koncept fungování úkolově orientovaného modelu; - naučit se hlavní strukturu a fáze modelu; - aplikovat tento model při práci s klientem. Po absolvování tohoto kurzu by měli být studenti schopni využívat daného modelu při práci s klienty
- Výstupy z učení
- Studenti kurzu:
Porozumí hlavním funkcím supervize a budou jí používat při práci s klientem;
Naučí se fáze úkolově orientovaného přístupu;
Naučí se aplikovat úkolově orientovaný přístup;
Naučí se klást otázky v supervizím a koučovacím rozhovoru;
Chápou rozdíly v supervizní a koučovací praxi;
Naučí se fáze modelu Grow;
Naučí se aplikovat model Grow při koučování klienta; - Osnova
- Seznámení s novým modelem vzdělávací supervize
- Historie vzdělávací supervize v sociální práci
- Principy efektivních instrukcí
- Supervizní vztah
- Osoba supervizora
- Příprava na supervizi
- Základní principy úkolově orientované supervize
- Funkce úkolově orientované supervize
- Cíle supervize
- Úkoly a překážky v průběhu supervize
- Aplikace úkolově orientované supervize
- Literatura
- povinná literatura
- WHITMORE, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, metoda transpersonálního koučování. Translated by Aleš Lisa. 3. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Management, 2009, 243 s. ISBN 9788072612734. info
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervision in the helping professions. 3rd ed. Maidenhead: Open University Press, 2006, xi, 258. ISBN 0335218172. info
- CASPI, Jonathan. Educational supervision in social work : a task-centered model for field instruction and staff development. Edited by William James Reid. New York: Columbia University Press, 2002, x, 338. ISBN 0231108532. info
- REID, William J. a Laura EPSTEIN. Task-centered casework. New York: Columbia University Press, 1972, vi, 275 s. ISBN 0-231-03466-0. info
- doporučená literatura
- MUNSON, Carlton E. Handbook of clinical social work supervision. 3rd ed. Binghamton: Haworth Social Work Practice, 2002, xxi, 635. ISBN 078901078X. info
- MUNSON, Carlton E. Handbook of clinical social work supervision. 3rd ed. Binghamton: Haworth Social Work Practice, 2002, xxi, 635. ISBN 078901078X. info
- MUNSON, Carlton E. An introduction to clinical social work supervision. New York: Haworth Press, 1983, xx, 376. ISBN 0866561978. info
- Výukové metody
- - přednášky;
- hraní rolí;
- skupinové diskuse;
- skupinové projekty; - Metody hodnocení
- - Zpracování skupinového projektu;
- Závěrečný písemný test;
(max. 100 bodů, min. 60%)
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2024/SPRn5019