FSS:ZURn6401 Mediální projekt - Informace o předmětu
ZURn6401 Mediální projekt
Fakulta sociálních studiíjaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 8 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (přednášející)
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jana Jedličková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Klára Smejkal, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 AVC
- Předpoklady
- ZURn4110 Seminář k dipl. práci I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Mediální průmysly a produkce (program FSS, N-MSZU)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-MSZU)
- Mediální výzkum a analytika (program FSS, N-MSZU)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je představit tvorbu mediálních projektů jako jednu z možností aktivního a společensky angažovaného vstupu mediálních panovníků a pracovnic do veřejné sféry. Výuka se zaměří na porozumění tomu, jak lze konstruovat mediální projekty, aby byly společensky i oborově (mediálně) zajímavé a relevantní, vycházely z empirického poznání skutečnosti, byly realistické a proveditelné. Součástí výuky je i osvojení praktických dovedností z prezentace námětů (elevator pitch) či fundraisingu (granty). Závěrečná práce propojuje praktické a akademické dovednosti.
- Výstupy z učení
- Schopnost vytvořit a současně na mediálním trhu prosadit mediální projekt patří k hodnotám vysoce ceněným na mediálním trhu práce.
Studující tedy budou po absolvování předmětu:
- rozumět společenské a oborové relevanci vlastních projektů
- rozumět zásadám plánování, organizace i hodnocení mediálních projektů
- znát základní principy financování mediálních projektů;
- schopni využít výsledky mediálních analýz při tvorbě projektu a produktu;
- umět vytvořit návrh mediálního projektu a prezentovat jej v různých podobách (pitch, grantová žádost, akademický text) - Osnova
- 1. Co to je mediální projekt?
- 2. Společenská zodpovědnost
- 3. Vztah mediálních projektů k publiku
- 4. Prezentace projektů – elevator pitch
- 5. Financování a rozpočtování projektů
- 6. Specifika komunitních a neziskových projektů
- 7. Granty a jejich tvorba
- 8. Metodologie mediálních projektů
- 9. Prezentace závěrečných projektů
- Literatura
- ALBARRAN, Alan B. The media economy. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. Media management and economics series. ISBN 978-1-138-88609-4.
- BERKUN, Scott: Making Things Happen: Mastering Project Management (Theory in Practice) Revised Edition. Sebastopol: O’Reilly Media. 2008. ISBN 9780596517717.
- HOLLIFIELD, C. Ann, Jan LeBlanc WICKS, George SYLVIE a Wilson LOWREY. Media management: a casebook approach. Fifth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. Routledge communication series. ISBN 978-1-138-90101-8.
- BILLINGHAM, Vicky. Project management : how to plan and deliver a successful project. 2nd edition. Wales: Studymates, 2017, 288 stran. ISBN 9781842853238. info
- NEWTON, Richard. Project management step by step : how to plan and manage a highly successful project. Second edition. Harlow: Pearson, 2016, xx, 184. ISBN 9781292142197. info
- LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising : jak se osvobodit od finanční závislosti. První vydání. V Praze: Akademie múzických umění, 2013, 129 stran. ISBN 9788073312947. info
- LINDAHL, Wesley E. Principles of fundraising : theory and practice. Boston: Jones and Bartlett, 2010, xii, 299. ISBN 9780763759148. info
- MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Hana Antonínová. Čtvrté, rozšířené a p. Praha: Portál, 2009, 639 stran. ISBN 9788073675745. info
- Výukové metody
- přednáška, seminář, četba, projektová výuka
- Metody hodnocení
- Studující jsou hodnoceni za docházku, aktivní účast (a připravenost) na hodině a splnění těchto úkolů: prezentace námětu formou elevator pitch, tvorba grantové žádosti, závěrečný projekt (prezentace i textová podoba).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2024/ZURn6401