CJVS102 Španělština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Jitka Žváčková (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Žváčková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Bc. Klára Hanzlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Předpoklady
((FAKULTA(FSS)&&TYP_STUDIA(B))||(OBOR(MUSFSS)))
Curso destinado a los estudiantes de la Facultad de Ciencias Sociales. Nivel mínimo del español B1+/B2 según el MCER.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/14
Jiné omezení: Při zápisu do tohoto kurzu mají přednost studenti, kteří absolvovali CJVS101.
Cíle předmětu
Desarrollar las habilidades académicas y el lenguaje profesional orientado a los estudiantes de la Facultad de Ciencias Sociales; alcanzando el nivel B2 de competencia según el MCER.
Výstupy z učení
El alumno podrá: - exponer una breve presentación académica sobre un tema de su campo de estudios y llevar un debate académico - escribir el resumen de una presentación y de un texto sobre temas específicos - escribir el texto argumentativo sobre un tema polémico
Osnova
  • Sociedad actual de los países hispanohablantes.
  • Temas actuales de la sociedad.
Literatura
  • FERRER PEÑARANDA, Carlos, Santiago FARIÑA a Klára SÝKOROVÁ. ¡Habla y opina! : intenzivní kurz španělské konverzace. 1. vyd. Brno: Edika, 2014, 215 s. ISBN 9788026604501. info
  • BARALO, M., GENIS PEDRA, M.: vocabulario B2. Anaya ELE, 2012. ISBN: 8467813695
  • Martínez Díaz, N.: Historia de América Latina, SGEL, 2006, ISBN: 9788471436436
  • HALPERIN DONGHI, T.: Historia contemporánea de América Latina, Alianza Editorial, 2004, ISBN: 9788420635156
  • López Moreno, C.: España contemporánea, SGEL, Madrid, 2005, ISBN: 9788497781862
Výukové metody
Presentaciones, debates, trabajo con materiales auténticos y textos especializados, trabajo en grupos, debates, aprendizaje autónomo con materiales en-línea.
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu, resumé článku, resumé videa a argumentativního textu.
Participación activa a lo largo del curso (80% de asistencia).
Presentación oral sobre un tema académico/específico.
Trabajos parciales a lo largo del semestre: formulario de autoevaluación,
dos textos argumentativos acerca de los temas tratados en clase;
resumen de una videoconferencia;
noticia presentada en clase; resumen de un artículo.
glosario privado.
Pokud student nesplní průběžné úkoly a nenaplní požadavky v průběhu semestrální výuky dle pokynů vyučujícího, vyučující zaznamená do IS MU hodnocení „X“. Toto hodnocení znemožňuje studentovi přihlášení k ukončení předmětu; ukončením předmětu je: prezentace na akademické téma, resumé přednášky, resumé textu, esej na společenské téma. Prezentace odborného tématu může probíhat prezenčně či distančně v souladu s aktuální epidemiologickou situací a nařízení vlády ČR.
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Výuka probíhá pravidelně, každý týden, dle platného rozvrhu na daný semestr.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024.