ZURn6513 Tvůrčí praktikum: Tvorba promo videa

Fakulta sociálních studií
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Jakub Doubek (cvičící)
Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Předpoklady
TYP_STUDIA(MN)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studentstvo sprocesem tvorby promo videa do míry, která jim dovolí pro podporu svých mediálních projektů natáčet vlastní obsahy nebo se orientovat v parametrech a způsobu zpracování takovýchto výstupů pro jasnější komunikaci s potenciálním dodavatelem/vyhotovitelem.
Výstupy z učení
Studentstvo bude po absolvování kurzu schopno připravit nebo zadat k vyhotovení promo video pro vlastní mediální projekty. Také bude schopno jasně komunikovat svoje požadavky na parametry videa potenciálnímu dodavateli/vyhotoviteli promo videa a vytvořit si ekonomickou rozvahu faktorů, které do tvorby videa vstupují. Studentstvo se také bude orientovat ve specifikách PR komunikace za pomocí video výstupů.
Osnova
  • Úvod (V čem je síla videa?)
  • Formáty promo videa (levné a drahé varianty)
  • Scénář, storyboardy, konzultace hlavní myšlenky a vyznění | zadání ÚKOLU 1
  • Plánování a ekonomická rozvaha (finance, čas, personální vytížení, technika, postprodukce,...) | zadání ÚKOLU 2
  • Na place (rychlokurz geniality s ohledem na proces natáčení)
  • Ve střižně (rychlokurz geniality s ohledem na proces stříhání) | zadání ÚKOLU 3
  • Materiály třetích stran, hudba, autorská práva a nepoužitelné materiály
  • Finální úpravy a detaily (loga, titulky, barvy,...)
  • Recyklace videa a tvorba dílčích produktů (Jak z jednoho vytřískat mnoho?) | zadání ZÁVĚREČNÉHO ÚKOLU
  • Zpětná vazba od zadavatele pro dodavatele/vyhotovitele
  • Přednáška a diskuse s hostem z praxe
  • Prezentace závěrečných výstupů studentstva a diskuse
Literatura
    povinná literatura
  • Stockman, S. (2011). How to Shoot Video That Doesn’t Suck: Advice to Make Any Amateur Look Like a Pro. Workman Publishing Company.
    doporučená literatura
  • Brown, B. (2021). Cinematography: Theory and Practice: For Cinematographers and Directors. Routledge.
  • Novotný, D. J. (2007). Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. Karolinum.
  • Field, S. (2007). Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. Rybka.
  • Goold, A. (2021). The Video Editing Handbook: For Beginners.
  • Viers, R. (2012). The location sound bible: how to record professional dialogue for film and TV. Michael Wiese Productions.
Výukové metody
Kurz je založen na praktických seminářích, ve kterých se studentstvo postupně seznamuje s fázemi tvorby promo videa. Následně tyto informace přetavuje do přípravy konceptu vlastního promo videa.
Metody hodnocení
Jelikož se jedná otvůrčí praktikum, důležitým parametrem je docházka. Povoleny jsou maximálně dvě absence. Po překročení tohoto limitu je vyžadováno dodatečné plnění. V kurzu se průběžně odevzdávají tři částkové výstupy. Celý kurz je zakončen odevzdáním a odprezentováním práce založené na syntezi a revizi dílčích výstupů.
Informace učitele
Výuka probíhá v češtině, každý týden.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2024.