FSS:ZURn6513 Tvorba promo videa - Informace o předmětu
ZURn6513 Tvůrčí praktikum: Tvorba promo videa
Fakulta sociálních studiíjaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jakub Doubek (cvičící)
Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Předpoklady
- TYP_STUDIA(MN)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10 - Mateřské obory/plány
- Mediální průmysly a produkce (program FSS, N-MSZU)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-MSZU)
- Mediální výzkum a analytika (program FSS, N-MSZU)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studentstvo sprocesem tvorby promo videa do míry, která jim dovolí pro podporu svých mediálních projektů natáčet vlastní obsahy nebo se orientovat v parametrech a způsobu zpracování takovýchto výstupů pro jasnější komunikaci s potenciálním dodavatelem/vyhotovitelem.
- Výstupy z učení
- Studentstvo bude po absolvování kurzu schopno připravit nebo zadat k vyhotovení promo video pro vlastní mediální projekty. Také bude schopno jasně komunikovat svoje požadavky na parametry videa potenciálnímu dodavateli/vyhotoviteli promo videa a vytvořit si ekonomickou rozvahu faktorů, které do tvorby videa vstupují. Studentstvo se také bude orientovat ve specifikách PR komunikace za pomocí video výstupů.
- Osnova
- Úvod (V čem je síla videa?)
- Formáty promo videa (levné a drahé varianty)
- Scénář, storyboardy, konzultace hlavní myšlenky a vyznění | zadání ÚKOLU 1
- Plánování a ekonomická rozvaha (finance, čas, personální vytížení, technika, postprodukce,...) | zadání ÚKOLU 2
- Na place (rychlokurz geniality s ohledem na proces natáčení)
- Ve střižně (rychlokurz geniality s ohledem na proces stříhání) | zadání ÚKOLU 3
- Materiály třetích stran, hudba, autorská práva a nepoužitelné materiály
- Finální úpravy a detaily (loga, titulky, barvy,...)
- Recyklace videa a tvorba dílčích produktů (Jak z jednoho vytřískat mnoho?) | zadání ZÁVĚREČNÉHO ÚKOLU
- Zpětná vazba od zadavatele pro dodavatele/vyhotovitele
- Přednáška a diskuse s hostem z praxe
- Prezentace závěrečných výstupů studentstva a diskuse
- Literatura
- povinná literatura
- Stockman, S. (2011). How to Shoot Video That Doesn’t Suck: Advice to Make Any Amateur Look Like a Pro. Workman Publishing Company.
- doporučená literatura
- Brown, B. (2021). Cinematography: Theory and Practice: For Cinematographers and Directors. Routledge.
- Novotný, D. J. (2007). Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. Karolinum.
- Field, S. (2007). Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. Rybka.
- Goold, A. (2021). The Video Editing Handbook: For Beginners.
- Viers, R. (2012). The location sound bible: how to record professional dialogue for film and TV. Michael Wiese Productions.
- Výukové metody
- Kurz je založen na praktických seminářích, ve kterých se studentstvo postupně seznamuje s fázemi tvorby promo videa. Následně tyto informace přetavuje do přípravy konceptu vlastního promo videa.
- Metody hodnocení
- Jelikož se jedná otvůrčí praktikum, důležitým parametrem je docházka. Povoleny jsou maximálně dvě absence. Po překročení tohoto limitu je vyžadováno dodatečné plnění. V kurzu se průběžně odevzdávají tři částkové výstupy. Celý kurz je zakončen odevzdáním a odprezentováním práce založené na syntezi a revizi dílčích výstupů.
- Informace učitele
- Výuka probíhá v češtině, každý týden.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2025/ZURn6513