FSS:PSY139 Psych. v podnikání a reklamě - Informace o předmětu
PSY139 Psychologie v podnikání a reklamě
Fakulta sociálních studiípodzim 2000
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. 1 původní kredit. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Sedláček (přednášející)
- Garance
- Mgr. Magdalena Valášková
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FSS, B-HS)
- Psychologie (program FSS, B-PS)
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky
- Co je reklama? Co je marketing? 5 P. Uplatnění psychologického vzdělání v oblasti marketingu a reklamy. Diskuze.
- 2. Strategické marketingové plánování. Marketingový výzkum
- Základní literatura - základní termíny; typy marketingových výzkumů; specifika psychologického zřetele k jednotlivým typům výzkumů; výzkumné agentury a výzkumy v ČR
- 3. Cílový trh. Zákazník nebo spotřebitel: demografické a psychografické charakteristiky
- Význam v praxi. MML a Mediaprojekt. Praktické cvičení
- 4. Produkt a psychologické aspekty stanovení ceny
- Případové studie. Problematika potřeb u zákazníků.
- 5. Distribuce, logistika. Otázka tržního prostředí.
- Případová studie. Merchandising. P.O.S. Věrnostní programy
- 6. Marketingová komunikace. Komunikační modely.
- Praktické cvičení - Marketingový a propagační mix.
- 7. Modely účinku hromadné komunikace 1.
- Případové studie
- 8. Modely účinku hromadné komunikace 2.
- Případová studie
- 9. Model zaujatosti
- Případová studie
- 10. Kreativita v reklamě;
- Praktické ukázky a cvičení. TV, Rozhlas, Inzerce a www prezentace
- 11. Mediální reklama
- Případová studie. GRP, CPT, NetReach, Frekvence.
- 12. Politická kampaň; a modely persuáze
- Přímá a okliková forma přesvědčování. Celebrity. Diskuze
- 13. Reklama zaměřená na děti
- Symboly v reklamě. Diskuze.
- 14. Psychologické prvky využívané v reklamě;
- Kdo je Copywriter? Jak funguje efektivní reklamní sdělení. Teorie a praxe
- 15. Shrnutí problematiky
- Test znalostí
- Literatura
- Seglin L. Jeffrey: 36-hour Marketing Course. McGraw-Hill 1989
- Vysekalová Jitka: Výzkum účinnosti propagace. SNTL 1978
- Schultz P. Duane: Psychology and Industry Today. Macmillan Publishing 1982
- MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-7178-200-9. info
- KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a marketing. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 191 s. ISBN 8071693723. info
- SCHULTZ, Don E. Moderní reklama : umění zaujmout. Translated by Robert Špaček. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995, 668 s. ISBN 8071690627. info
- LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
- BÁRTOVÁ, Hilda a Jan KOUDELKA. Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1994, 121 s. ISBN 8070794607. info
- MÜHLBACHER, Hans. Selektivní propagace. 1. vyd. Praha: BaBtext, 1993, 288 s. ISBN 80-901444-6-2. info
- KOTLER, Philip. Marketing management :analysis, planning, implementation, and control. 7. ed. Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1991, xxvi, 756. ISBN 0-13-552480-6. info
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2000/PSY139