FSS:ZUR295 Tiskový mluvčí - Informace o předmětu
ZUR295 Tiskový mluvčí
Fakulta sociálních studiípodzim 2008
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Klement (přednášející), Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (zástupce)
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Přednostní právo zápisu mají studenti oborové specializace "žurnalistika", a to i v případě, že se přihlásí později než studenti jiných specializací a oborů. - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz podává základní praktické informace o náplni činnosti pracovníka na pozici tiskový mluvčí.
- Osnova
- Okruhy výuky: Profil tiskového mluvčího (kvalifikační předpoklady, dovednosti, náplň práce); tisková zpráva a tiskové prohlášení (teorie, ukázky, psaní); tisková konference, brífink (teorie, nácvik přípravy a moderování, rozdíl mezi oběma pojmy); účast na tiskové konferenci (např. politických stran, města Brna a Jihomoravského kraje, soukromé firmy, neziskové organizace…); pozvánka novinářům na akce instituce (ukázky, psaní); vztah a komunikace s novináři a redakcemi (navazování, obnovování, udržování a rozvoj kontaktů, aktualizace databází); technické náležitosti tvorby tiskových podkladů a komunikace, fotodokumentace akcí instituce, rozesílání zpráv; fungování tiskového oddělení či střediska (stálé, dočasné, vytváření zázemí pro novináře při akcích instituce), exkurze na tiskové oddělení JMK; zařazení tiskového mluvčího uvnitř instituce (role, vztahy s vedením organizace, postavení, kompetence); tiskový mluvčí a zpravodaj dané instituce; tiskový mluvčí a webové stránky instituce; psaní PR článků, vytváření publicity instituce i jejích představitelů; výkon funkce tiskového mluvčího při krizových situacích (havárie, evakuace, povodně…).
- Literatura
- Bajčan, R. 2003. Techniky public relations, aneb Jak pracovat s médii. Praha: Management Press.
- Foret, M. 1994. Komunikace s veřejností. Brno: Masarykova univerzita.
- Caywood, Clarke, L. 2003. Public relations: řízená komunikace podniků s veřejností. Brno: Computer Press.
- Pospíšil, P. 2002. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press.
- Svoboda, V. 2006. Public relations: moderně a účinně. Praha: Grada Publishing.
- Věrčák, V. 2004. Media relations není manipulace, Praha: Ekopress.
- Metody hodnocení
- Přednáška a seminář. Zápočet.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2008/ZUR295