ZUR377 Analýza televizních programů, formátů vysílacích schémat

Fakulta sociálních studií
podzim 2009
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jaromír Volek, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Rozvrh
Út 16:00–17:40 5.48
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavním cílem kurzu je praktické procvičení různých metod analýzy televizních formát a vysílacích schémat.
Osnova
  • 1. Úvod, terminologie 2. Vysílací schéma 3. Cílové skupiny 4. Program 5. Metodologie 6. Praktické cvičení: komparativní analýza proměn vybraného vysílacího schématu CT 1 7. Praktické cvičení: analýza televizního formátu z pohledu jeho hlavní cílové skupiny a možného refomátování 8. Praktické cvičení: analýza drmaturgie pořadů pro děti a mládež 9. Praktické cvičení: analýza upoutávek na seriálovou produkci 10.Seminární oponentura jednotlivých projektů
Literatura
  • • Webster, J.G., Phalen, P.,F., Lichty, L.W.: Audience Ratings: Analysis of Gross Measures. In: Rating Analysis. The Theory and Praktice of Audience Research. Lawrence Erlebaum Associates, 2000.
  • Ang, I.: Living Room Wars: Rethinking Audience for a Postmodern World. In: Allen, R., Hill, A.: The Television Studies Reader. Routledge, 2004, pp. 226-234.
  • * Abelman, R., Atkin, D., J.: Audience Measurement: Flaws and Fallacies. In: The Televiewing
Metody hodnocení
Skupinová diskuse, prezentace projektu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011.