FSS:ZUR554 Komunikační management - Informace o předmětu
ZUR554 Komunikační management
Fakulta sociálních studiípodzim 2009
- Rozsah
- 2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Václav Svoboda (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová - Rozvrh
- každou lichou středu 14:00–17:40 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými tendencemi v řízení public relations (PR) ve světě. Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplínu. Budou schopni analyzovat soubor metod a technik, který PR komunikační management představuje, a tím evaluovat pokusy, jimiž se snaží organizace řídit svoje vystupování na veřejnosti a vytvářet v souladu s ní vlastní reputaci a obraz.
Výuka by měla být určena pro studenty vyšších ročníků bakalářského nebo magisterského studia. Jako prerekvizita se doporučuje absolvování předmětu Základy public relations. Maximální kapacita kurzu: 30 studentů. - Osnova
- Sedm dvouhodinových přednášek:
- 1. Public relations jako nástroj řízení organizací;
- 2. Reputation management;
- 3. Vytváření dojmů (Impression management);
- 4. „Agenda Setting“ a „ Issues management“;
- 5. Public relations politických stran;
- 6. Strategie a taktika PR v nepodnikatelském sektoru a marketingu;
- 7. Vytváření komunikační strategie PR organizací.
- Literatura
- Caywood, Clark, L., Public Relations, Computer Press, Brno 2003,
- Kohout, J., Veřejné mínění, image a metody public relations, Management Press, Praha 1999
- Svoboda,V., Corporate Identity, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, Zlín 2003
- Svoboda, V., Public relations moderně a účinně, Grada Publishing, Praha 2006
- Sedm dvouhodinových přednášek: 1. Public relations jako nástroj řízení organizací; 2. Reputation management; 3. Vytváření dojmů (Impression management); 4. „Agenda Setting“ a „ Issues management“; 5. Public relations politických stran; 6. Strategie a tak
- Výukové metody
- Přednáška a seminář: Výuka se uskutečňuje formou sedmi přednášek, kterých musí studenti absolvovat nejméně pět. Zbytek vyučovacích hodin je věnován seminárním referátům studentů. Referáty posluchači zpracují v rozsahu 3–4 stran psaného textu a přednesou je podle určených témat a jmenného seznamu.
- Metody hodnocení
- Zápočet: Podmínky pro udělení – účast na alespoň pěti přednáškách, zpracování a prezentace seminárního referátu, absolvování písemného závěrečného testu (15 otázek).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2009/ZUR554