FSS:PSY514 Psychologie nadaných dětí - Informace o předmětu
PSY514 Psychologie nadaných dětí
Fakulta sociálních studiípodzim 2011
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Čt 12:00–13:30 P21
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PSY514/Mnohocetna: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
PSY514/Uspesna: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FSS, N-PS)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit posluchače s pedagogicko-psychologickými aspekty problematiky rozumově nadaných dětí, zejména s vybranými vybranými aktuálními tématy, která jsou podstatná z pohledu psychologie.
- Osnova
- Talent a nadání v historické perspektivě Modely nadání, talentu a inteligence Rozumově nadané děti v raném věku Rozumově nadané dítě ve škole Sociální a emocionální charakteristiky a problémy nadaných dětí Dvojité diagnózy – nadání a psychologická diagnóza Psychologické poradenství nadaným dětem, rodičům a škole Možné pedagogicko – psychologické přístupy k intelektově nadaným dětem Identifikace nadaných dětí, diagnostika
- Literatura
- povinná literatura
- HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 255 s. ISBN 9788024719986. URL info
- doporučená literatura
- PORTEŠOVÁ, Šárka. Skryté nadání. Psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 166 s. ISBN 978-80-210-5014-3. info
- DOČKAL, Vladimír. Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2005, 248 s. ISBN 8071068403. info
- Výukové metody
- Předmět tvoří přednášky, na které navazují semináře. Přednášky i semináře se konají každý týden. V průběhu semestru studenti pracují na seminárním úkolu. Jeho 100% realizace v určeném termínu je předpokladem k tomu, aby se student mohl přihlásit ke zkoušce. Úkoly jsou zadávány na seminářích a doplňovány informacemi ve studijních materiálech předmětu v IS MU.
- Metody hodnocení
- Hodnocení je založeno na aktivní četbě, prezentaci na seminářích, zpracování písemné práce a závěrečné zkoušce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2011/PSY514