SPP280 Metodologie závěrečné práce

Fakulta sociálních studií
podzim 2011
Rozsah
2/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Libor Musil, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 12:00–13:30 U53
Předpoklady
Předmět SPP280 zapisují studenti v době, kdy odevzdávají téma své diplomové nebo oborové práce (viz internetové stránky Katedry SPSP). Výuka předmětu probíhá první tři týdny každého semestru a je pro studenty SPP281 společná bez ohledu na to, že je v Diplomovém semináři vedou různí učitelé. Od čtvrtého týdne výuky se studenti rozdělí na skupiny vedené jednotlivými vedoucími prací. V IS se studenti registrují do předmětu SPP281 v tom semestru, ve kterém zapisují předmět SPP280.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Mateřské obory/plány
předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen koncipovat rámcový projekt vlastního výzkumu, včetně plánu prezentace informace o způsobu provedení výzkumu a jeho výsledků v závěrečné práci. Explicitním výstupem předmětu je vymezením výzkumné otázky a aplikačního cíle závěrečné práce studentem.
Osnova
  • Předmět je věnován následujícím tématům:
  • 1. Formální procedura přípravy závěrečné práce.
  • 2. Metodický postup při tvorbě závěrečné práce.
  • 3. Formulace textu závěrečné práce.
  • 4. Formulace problému.
  • 5. Formulace základní výzkumné otázky.
Literatura
  • Jak se vyrábí sociologická znalost :příručka pro uživatele. Edited by Miroslav Disman. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 374 s. ISBN 80-246-0139-7. info
Výukové metody
Cíle předmětu budou dosaženy pomocí následujících metod výuky: 1. přednášky o teoretických, metodologických a formálních požadavcích Katedry sociální politiky a sociální práce vůči závěrečné práci, 2. vypracování výzkumné otázky a aplikačního cíle studentem, 3. individuální zpětná vazba učitele kursu k formulaci výzkumné otázky a aplikačního cíle.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Předpokladem absolvování je vypracování výzkumné otázky a aplikačního cíle. Formulace výzkumné otázky a aplikačního cíle je hodnocena z hlediska následujících schopností studenta: 1. reflektovat vlastní představy o praktickém problému, který souvisí s tématem závěrečné práce, 2. reflektovat vlastní představy o řešení praktického problému, který souvisí s tématem závěrečné práce, 3. formulovat výzkumnou otázku, jejíž zodpovězení umožní získat poznatky potřebné k řešení praktického problému vymezeného studentem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2001, podzim 2001, jaro 2002, podzim 2002, jaro 2003, podzim 2003, jaro 2004, podzim 2004, jaro 2005, podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015.