POL550 Praktické politické public relations

Fakulta sociálních studií
podzim 2012
Rozsah
1/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Barbora Petrová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Bc. Jana Drdlová (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Petříková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Po 18:00–19:40 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět je určen pouze studentům magisterského studia politologie.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konkrétních příkladech aktuálních trendů a událostí v rychle se rozvíjejícím oboru politické komunikace a politických public relations se studenti naučí uvažovat strategicky, kriticky a v souvislostech o komunikaci a PR ze strany politiků, politických stran a vládních instituci směrem k médiím a voličům. Setkání a aktivní diskuse s odborníky z praxe jim umožní identifikovat, srovnávat a argumentovat o jednotlivých technikách a metodách PR a navrhovat vlastní rešení komunikační strategie pro vybrané instituce.
Osnova
  • 1. základní teoretické koncepty a definice, trendy v oboru, etické problémy PR, 2. Procesy v Public Relations 3. Historie politického PR 4. Nástroje PR, fungovaní PR agentur a konzultantů 5. Vizuální komunikace v politice 6. PR politika, politické strany 7. PR vládních institucí 8. PR veřejných institucí 9. vztah politik vs PR konzultant
Literatura
  • The professionalisation of political communication. Edited by Ralph M. Negrine. Chicago: Intellect Books, 2007, 192 s. ISBN 9781841501598. info
  • BYSTROV, Vladimír a Miloš RŮŽIČKA. Firemní komunikace a řízení reputace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 129 s. ISBN 8021041048. info
  • BERNAYS, Edward L. Propaganda. Edited by Mark Crispin Miller. Brooklyn: Ig Publishing, 2005, 168 s. ISBN 0970312598. info
  • Comparing political communication : theories, cases, and challenges. Edited by Frank Esser - Barbara Pfetsch. New York: Cambridge University Press, 2004, xvi, 418. ISBN 0521535409. URL info
  • Handbook of political communication research. Edited by Lynda Lee Kaid. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, 2004, xviii, 541. ISBN 0805837752. URL info
  • PLASSER, Fritz a Gunda PLASSER. Global political campaigning : a worldwide analysis of campaign professionals and their practices. Westport, Conn.: Praeger, 2002, xx, 400. ISBN 0275974642. info
Výukové metody
přednášky, seminář, řízená diskuse, online diskuse, výzkum v terénu, dílčí praktické úkoly, zpětná vazba,
Metody hodnocení
účast na seminářích, aktivity v debátach s hosty a v online diskusi, 4 dílčí úkoly, finalní společná prezentace plánu komunikační strategie
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.