VPL598 Metodologie závěrečné práce

Fakulta sociálních studií
podzim 2012
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Libor Musil, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Tomáš Sirovátka, CSc.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 12:00–13:30 U32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
On successful completion of the course student will be able to make design of his or her research, including the design of presenting information on research process and research results by thesis. The explicit outcome of the course is definition of respective research question as well as expected thesis outcomes for practice by student.
Osnova
  • • The course is devoted to the following topics and issues: • 1. Formal procedure of elaborating final work. • 2. The design of final work in terms of research methodology. • 3. Designing text of final work. • 4. Stating “problem”. • 5. Designing basic research question.
Literatura
    povinná literatura
  • • Jak se vyrábí sociologická znalost :příručka pro uživatele. Edited by Miroslav Disman. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. 374 s. ISBN 80-246-0139-7. info
Výukové metody
The learning outcomes of the course will be attained by means of following teaching methods: 1. lectures devoted to theoretical, methodological and formal expectations of the Department of social policy and social work concerning final works, 2. elaboration of research question and thesis outcomes for practice by student, 2. individual feedback concerning formulation of research question and thesis outcomes for practice by the teacher of the course.
Metody hodnocení
The course is completed by credit which is preconditioned by handing in the practice problem statement and the research question. The design of the practice problem statement and research question is assessed in terms of following abilities of student: 1. reflecting personal notions on practice problem that concerns the topic of the thesis by student, 2. reflecting personal notions on dealing with practice problem that concerns the topic of thesis by student, 3. defining research question leading to knowledge that can help in dealing with the practice problem defined by student.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020.