FSS:ZUR586 Teorie a praxe střih. skladby - Informace o předmětu
ZUR586 Teorie a praxe střihové skladby a její vývojové tendence
Fakulta sociálních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- G. Bagdasarov (cvičící), Mgr. Rodrigo Morales (zástupce)
M. Čihák (cvičící), Mgr. Rodrigo Morales (zástupce)
Mgr. Jana Ježková (pomocník) - Garance
- Mgr. Rodrigo Morales
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Čt 14:00–15:40 Studio 527
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Cíle předmětu
- Předmět Teorie a praxe střihové skladby a jazyk audiovize má za cíl podpořit tvůrčí potenciál studentů a vyvíjet jejich odborné mediální znalosti aplikované v oblasti střihové skladby a audiovize. Výuka je koncipována jako pravidelná, formou přednášky,semináře a praktických cvičení. Kromě toho budou realizovány workshopy s odborníky z praxe. Výstupem budou průběžná cvičení a závěrečný projekt, sloužící k prezentaci dovedností studentů.
- Osnova
- 1. Co je filmový čas a prostor?
- 2. Práce ve filmu - význam filmového materiálu. Technologie a filozofie
- 3. Ruská škola
- 4. Americká škola
- 5. Francouzská škola
- 6. Reklama
- 7. Dokument
- 8. Avantgarda
- 9. Hraný film
- 10. Intelektuální střih
- 11. Druhy střihu
- 12. Střihač jako tvůrce a tvůrce jako střihač
- 13. Střih a dramaturgie
- 14. Možnosti digitálních nosičů a střihu
- Literatura
- doporučená literatura
- Doc. Jiří Myslík: Základy filmové techniky a technologie /CD ROM v knihovně FAMU/.
- Karvánek, Lukáš: Digitální kamery, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2010,ISBN 978-80-7331-173-5
- Goldovskij: Světlo a technika ve filmu.
- Golovňa, Anatolij Dmitrijevič: Světlo v kameramanském umění, Čs. st. film, 1953
- Šmok Jan: Úvod do snímkové techniky.
- J Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi /dipl.pr. FAMU/Praha.
- PEŠEK, Josef. Základní principy televize a magnetického záznamu obrazu. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 197 s. info
- neurčeno
- Navrátil, Antonín, Dziga Vertov, revolucionář dokumentárního filmu, Československý filmový ústav, 1974
- VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, 143 s. ISBN 8073310392. info
- BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2004, 145 s. ISBN 8073310104. info
- NAVRÁTIL, Antonín. Cesty k pravdě či lži :70 let československého dokumentárního filmu. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002, 285 s. ISBN 80-7331-909-8. info
- FOUCAULT, Michel. Slová a veci : archeológia humanitných vied. Bratislava: Pravda, 1987. info
- ÈJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. Kamerou, tužkou i perem. Edited by Lubomír Linhart, Translated by Jiří Taufer. 1. vyd. Praha: Orbis, 1959, 370 s. URL info
- Výukové metody
- přednáška, seminář, cvičení
- Metody hodnocení
- reflexe a analýza odevzdaných cvičení projektů, zápočet
- Informace učitele
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2012/ZUR586