ZUR586 Teorie a praxe střihové skladby a její vývojové tendence

Fakulta sociálních studií
podzim 2012
Rozsah
1/1. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
G. Bagdasarov (cvičící), Mgr. Rodrigo Morales (zástupce)
M. Čihák (cvičící), Mgr. Rodrigo Morales (zástupce)
Mgr. Jana Ježková (pomocník)
Garance
Mgr. Rodrigo Morales
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Čt 14:00–15:40 Studio 527
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Teorie a praxe střihové skladby a jazyk audiovize má za cíl podpořit tvůrčí potenciál studentů a vyvíjet jejich odborné mediální znalosti aplikované v oblasti střihové skladby a audiovize. Výuka je koncipována jako pravidelná, formou přednášky,semináře a praktických cvičení. Kromě toho budou realizovány workshopy s odborníky z praxe. Výstupem budou průběžná cvičení a závěrečný projekt, sloužící k prezentaci dovedností studentů.
Osnova
  • 1. Co je filmový čas a prostor?
  • 2. Práce ve filmu - význam filmového materiálu. Technologie a filozofie
  • 3. Ruská škola
  • 4. Americká škola
  • 5. Francouzská škola
  • 6. Reklama
  • 7. Dokument
  • 8. Avantgarda
  • 9. Hraný film
  • 10. Intelektuální střih
  • 11. Druhy střihu
  • 12. Střihač jako tvůrce a tvůrce jako střihač
  • 13. Střih a dramaturgie
  • 14. Možnosti digitálních nosičů a střihu
Literatura
    doporučená literatura
  • Doc. Jiří Myslík: Základy filmové techniky a technologie /CD ROM v knihovně FAMU/.
  • Karvánek, Lukáš: Digitální kamery, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2010,ISBN 978-80-7331-173-5
  • Goldovskij: Světlo a technika ve filmu.
  • Golovňa, Anatolij Dmitrijevič: Světlo v kameramanském umění, Čs. st. film, 1953
  • Šmok Jan: Úvod do snímkové techniky.
  • J Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi /dipl.pr. FAMU/Praha.
  • PEŠEK, Josef. Základní principy televize a magnetického záznamu obrazu. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 197 s. info
    neurčeno
  • Navrátil, Antonín, Dziga Vertov, revolucionář dokumentárního filmu, Československý filmový ústav, 1974
  • VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, 143 s. ISBN 8073310392. info
  • BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2004, 145 s. ISBN 8073310104. info
  • NAVRÁTIL, Antonín. Cesty k pravdě či lži :70 let československého dokumentárního filmu. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002, 285 s. ISBN 80-7331-909-8. info
  • FOUCAULT, Michel. Slová a veci : archeológia humanitných vied. Bratislava: Pravda, 1987. info
  • ÈJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. Kamerou, tužkou i perem. Edited by Lubomír Linhart, Translated by Jiří Taufer. 1. vyd. Praha: Orbis, 1959, 370 s. URL info
Výukové metody
přednáška, seminář, cvičení
Metody hodnocení
reflexe a analýza odevzdaných cvičení projektů, zápočet
Informace učitele


Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.