FSS:CZVMVZ002 Nation branding - Course Information
CZVMVZ002 Nation branding - How social media affects politics and nation branding strategies?
Faculty of Social StudiesAutumn 2013
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Anna Shavit, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jana Urbanovská, Ph.D. (assistant)
Mgr. et Mgr. Veronika Velička Zapletalová, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies
Contact Person: Olga Cídlová, DiS.
Supplier department: Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies - Prerequisites
- SOUHLAS
SINCE THE COURSE IS OVER PLEASE DO NOT REGISTER AND DO NOT ASK FOR EXCEPTIONS. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem školy je diskutovat význam komunikace a nových médiích a jejich dopad na politický proces , mezinárodní vztahy a tvorbu národních značek států. Studenti se v průběhu pěti výukových dnů seznámí s obsahem pojmu nation branding, s trendy v současné komunikaci, se změnami, které probíhají v médiích. Obsah bude zaměřen zejména na následující země: Čínu, USA, Izrael, Írán a Sýrii (popř. Arabské jaro obecně). Diskutovat se bude nejen jejich vnitropolitická situace, ale i jejich image a reputace (Jakým způsobem se prezentují ostatním zemím, jaké nejčastější stereotypy o těchto zemích máme?). Na základě nabytých znalostí pak vypracují vlastní komunikační strategii pro blíže zadaný projekt (komunikační strategie vybraného státu). Výsledky svého projektu budou prezentovat komisi složené z domácích i zahraničních lektorů.
- Syllabus (in Czech)
- Předběžný program: Pondělí 19. srpna: Dopoledne: Nation Branding – uvedení do problematiky; Čína Úterý 20. srpna: USA; Propaganda a persuaze – stereotypní komunikace Středa 21. srpna: Izrael; trénink prezentačních dovedností Čtvrtek 22. srpna: Írán; Sociální média – jejich role v komunikaci Pátek 23. srpna: Arabské jaro; Sýrie; Volby v Egyptě 2012 Sobota 24. srpna: Závěrečné prezentace studentů, hodnocení, ukončení LŠ
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught only once.
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: Summer Session 18.-24.8.2013.
- Enrolment Statistics (Autumn 2013, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2013/CZVMVZ002