FSS:ESS412 Academics Skills Review - Informace o předmětu
ESS412 Academics Skills Review
Fakulta sociálních studiípodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lukáš Lehotský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martin Jirušek, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Hedvika Koďousková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jan Osička, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Filip Černoch, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Filip Černoch, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Olga Cídlová, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 9:45–11:15 U41
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22 - Mateřské obory/plány
- Energetická bezpečnost (angl.) (program FSS, N-MS)
- Cíle předmětu
- This session is instructing and empowering students in the skills necessary for success in academic field as well as their future carreers.
- Osnova
- Session Structure • Formal aspects of written texts (writing of formally correct and well-structured text) • Searching Resources & Research Skills: How to Succesfully Conduct a Literature Search; Find, Evaluate and Use Your Information. • Academic Writing & Referencing: Aspects of Academic Writing, Ethics in Social Research • Speaking & Presenting: Fundamentals and Effective Strategies of Formal Presentations and Discussions in Academic Field
- Literatura
- BAILEY, Stephen. Academic writing : a handbook for international students. 3rd ed. New York: Routledge, 2011, xx, 293. ISBN 9780415595803. info
- BIGGAM, John. Succeeding with your master's dissertation : a step-by-step handbook. 2nd ed. Maidenhead: McGraw Hill/Open University Press, 2011, 325 p. ISBN 9780335242252. info
- A student's guide to presentationsmaking your presentation count. Edited by Barbara Chivers - Michael Shoolbred. Los Angeles: SAGE Publications, 2007, x, 166 p. ISBN 9780761943693. info
- MCWHORTER, Kathleen T. Academic reading. 6th ed. New York: Pearson/Longman, 2007, xxxii, 512. ISBN 0321364791. info
- Výukové metody
- Lectures, in-class discussion, in-class presentations.
- Metody hodnocení
- Students will be assessed and granted with the ECTS credit upon their activities during and after the session. This will include: • Participation in course discussions and presentations and submitting a paper after the course (see below). • Students will be obliged to submit a paper with a research proposal. - This proposal will include a research topic with proper description and reasoning, research question, conceptualization and operationalization of related notions and concepts. - It will also include at least 10 relevant sources suitable for the purpose of the research out of which there will be 3 books, 5 articles and 2 sources of different nature. Each source will be followed by short description (2-3 sentences) justifying its relevance for the study. - Students will be obliged to submit the paper within 3 weeks following after the session. - The proposal should be - Students should consult their proposal with the lecturer. • Upon successful completion students will receive “Z” in the Information System indicating that they met all requirements and are thus eligible to obtain the ECTS credit.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- ESSn4008 Academic Skills Review
!ESS412 && !NOW(ESS412)
- ESSn4008 Academic Skills Review
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2014/ESS412