FSS:SOC720 Social Problems of CR - Course Information
SOC720 Social Problems of CR: view of experts
Faculty of Social StudiesAutumn 2015
- Extent and Intensity
- 3/0/0. 9 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Dr. Aleš Burjanek, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Ivo Možný, CSc. (lecturer)
prof. PhDr. Martin Potůček, CSc., MSc (lecturer)
prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Michaela Stejskalová (assistant) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.
Department of Sociology – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Soňa Enenkelová
Supplier department: Department of Sociology – Faculty of Social Studies - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 27 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Absolvování kurzu tříbí schopnost studujících fundovaně analyzovat sociální problémy celorepublikového charakteru. Kurz umožňuje studujícím přímý kontakt s renomovanými odborníky, kteří analyzují problémové oblasti sociálního života v ČR a podílejí se na nalézání cest k jejich řešení. Každý z (zpravidla tří) přizvaných expertů pronese jednu hodinovou přednášku orientovanou na problémovou oblast jíž se zabývá. Expert zadá blok literatury ke studiu a bude též v průběhu semestru reagovat na (promyšlené) dotazy studujících (e-mailem). Výstupy kurzu jsou: (1) písemný test a (2) esej. Písemný test sestává z uzavřených i otevřených otázek ověřujících znalosti z předepsané literatury. Souhrnné hodnocení za absolvování kurzu je postaveno na součtu bodů testu z literatury (max. 40 bodů) a hodnocení eseje (max. 60 bodů). Stupnice celkového hodnocení (v %): F: 0-59; E: 60-67; D: 68-75; C: 76-83; B: 84-91; A: 92-100.
- Literature
- MORAVEC, Š. 2006. Nástin problému sociálního vyloučení romských populací. In: Hirt, T., Jakoubek, M., eds. Romové v osidlech sociálního vyloučení, s. 11-69. Plzeň, Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o.
- SOBOTKA, T. 2008. „The rising importance of migrants for childbearing in Europe“. Demographic Research: Volume 19. (225-247)
- GIANNAKOURIS, K. 2008. „Ageing characterises the demographic perspectives of the European societies“. Statistics in focus. Eurostat.
- SÝKORA, L. 2007. Rezidenční segregace - důvod k zamyšlení nebo zárodek budoucích konfliktů? Obec a finance 2007, 1, s. 38-39.,
- BURJANEK, A. 1997. Segregace. Sociologický časopis 33 (4), 423-434.
- BRABEC, T., SÝKORA, L. 2009. Gated Communities in Prague. In: Smigiel, Ch., ed., Gated and Guarded Housing in Eastern Europe. Forum IFL, Heft 11, pp. 83-89. Leipzig, Leibnitz-Institut für Länderkunde.
- POTŮČEK, M. a kol. 2002. Průvodce krajinou priorit pro Českou republiku. Praha, Gutenberg. Kapitola III Prioritní problémy, (str. 289-373)
- FREJKA, T.; SOBOTKA, T. 2008. „Fertility in Europe: Diverse, delayed and below replacement.“ Demographic Research. Volume 19, Article 3. (s. 15-45)
- VESELÝ, A. – NEKOLA. M. (eds.) 2008. Analýza a tvorba veřejných politik. Přístupy, metody a praxe. Praha, Sociologické nakladatelství. Kapitola 8. Veselý, A.: Analýza a vymezení problému, s. 191-234.
- MOŽNÝ I. 2006. Rodina a společnost. SLON, Praha, kapitola 10. (s. 251–279).
- DRBOHLAV, D., JANSKÁ, E., ČERMÁKOVÁ, D. 2007. Prostorové koncentrace imigrantů: příklad Vietnamců v Chebu a Ukrajinců v Praze – Holešovicích. Obec a finance 2007, 5, s. 56-57.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: Kurs je určen pro posluchače kombinovaného studia, a má proto specifický způsob vyuky.
- Enrolment Statistics (Autumn 2015, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2015/SOC720