FSS:ZUR393m Films - Informace o předmětu
ZUR393m Films - writing the screen outline
Fakulta sociálních studiípodzim 2015
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Richard Milner (přednášející)
Mgr. Pavel Sedláček (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The main aim of the subject: Students will be able to understand more how film screenwriting is accomplished. They will gain an insight into the world of making well-known American films.
- Osnova
- ASSIGNMENTS: three outlines and viewing of all films, one before each class. TEXTS: Story by Robert McKee. FILM LIST: The Kid Stays In The Picture – Brett Morgen from memoir by Robert Evans. The Graduate – Calder Willingham. Butch Cassidy and the Sundance Kid – William Goldman. Point Break – W. Peter Iliff. Annie Hall – Woody Allen and Marshall Brickman. Chinatown – Robert Towne. Jackie Brown – Quentin Tarantino – adapted from Elmore Leonard’s novel Rum Punch. Breaking Bad (Episodes 12, 12 and 13) – Vince Gilligan and team. CLASROOM: Using examples from the film list, Milner will give lectures on the following with remaining class time dedicated to student participation and mutual assistance under Milner’s guidance. GENRES - overview, viewer expectation and the importance of writing within genres. THEME - deciding what the film should be about. Culture in America - at the time. CHARACTERS – understanding the difference between a character and a person, character description and the importance of contrast. PLOT – three-act compared to other forms with and without subplots, the turning point, act climaxes, and the power of withholding information. OUTLINE – Describing the scenes and the action in a card file stack first. DIALOGUE – beats. SCENE TROUBLESHOOTING – scene imperatives. SCREENWRITES GUILD – why it exists. Project registration. DISCUSSION of Copyright, Agents, Producers, Directors, Production Package, Attorneys, and Career Routes.
- Výukové metody
- film screening, presentation, class discussion
- Metody hodnocení
- Students are expected to attend (100%) classes. Assignments: three outlines and viewing of all films, one before each class.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- THURSDAY, 12th Nov 2015, from 8am to 9.30am, room U34 + 5pm - 8.15pm, room U34, Faculty of Social Studies, Joštova 10 FRIDAY, 13th Nov 2015, from 8am to 1pm, room U34, , Faculty of Social Studies, Joštova 10 THURSDAY, 19th Nov 2015, from 8am to 9.30am, room U34 + 5pm - 8.15pm, room P22, , Faculty of Social Studies, Joštova 10 FRIDAY, 20th Nov 2015, from 8am to 1pm, room U33, Faculty of Social Studies, Joštova 10
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2015/ZUR393m