FSS:SPR469 Skupina a rozvoj - Informace o předmětu
SPR469 Sebezkušenostní skupina a rozvoj
Fakulta sociálních studiípodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ladislav Otava, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- So 24. 9. až Čt 20. 10. Pá 9:45–15:00 U32, So 22. 10. až Ne 18. 12. Pá 9:45–15:00 U32; a Pá 23. 9. 9:45–15:00 U23, Pá 21. 10. 9:45–15:00 exP24
- Předpoklady
- KREDITY_MIN(20) && SOUHLAS
1. studenti mají absolvovaných 20 kreditů (tzn. studenti nejsou v 1. semestru studia); 2. studenti oboru SPR mají absolvovaný kurz SPR467. Zápis proběhne na základě souhlasu vyučujícího s žádostí studenta (při splnění prerekvizit; na základě výsledku motivačního pohovoru; s ohledem na kapacitu kurzu); o zápis studenti žádají prostřednictvím IS, alespoň týden před motivačním pohovorem. Maximální počet studentů - 10. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 67 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/67, pouze zareg.: 0/67, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/67 - Mateřské obory/plány
- Sociální práce (program FSS, N-SP)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Personální management a organizační rozvoj)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Sociální politika)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Trh práce, politika zaměstnanosti a rozvoj lidských zdrojů)
- Cíle předmětu
- Cíle kurzu: - sebepoznání, osobní růst a rozvoj - prohloubení porozumění sobě i druhým, vlastním osobnostním předpokladům pro výkon profese, významu studiem získávaných znalostí a dovedností, - zvýšení schopnosti studentů aplikovat teorie oboru při výkonu profese - posílení pevnosti vlastní subjektivity, opravdovosti, empatie - posílení vnímání hranic profesního a osobního života, silných a slabých stránek - rozvoj uvědomění si významu vlastních názorů, postojů, hodnot klíčových pro výkon profese
- Osnova
- Organizace zahájení: Studenti po zaregistrování kurzu podají prostřednictvím ISu žádost o souhlas zápisu. Zaregistrovaní studenti absolvují osobní pohovor, který proběhne v orientačním týdnu v době určené pro výuku. Studenti k pohovoru přinesou text (s rozsahem jedné A4) s odpovědí na otázku „Proč chci absolvovat sebezkušenostní skupinu?“. Vybraným studentům bude udělen souhlas se zápisem. Organizace průběhu: Kurz proběhne v 7 blocích po 6 hodinách (6 bloků průběžných; 1 blok závěrečný) v 6 týdnech výuky následujících po orientačním týdnu (motivačním pohovoru). Závěrečný blok proběhne tři týdny po posledním průběžném bloku. Po každém průběžném bloku vypracují frekventanti seminární práci/deník (volný text s myšlenkami, pocity, dojmy, postřehy …, které mají ze skupin). Termín odevzdání: neprodleně, nejpozději v pondělí ráno následující po proběhnutém bloku. Studenti se omlouvají z nepřítomnosti na skupině předem, prostřednictvím e-mailu vedoucímu skupiny. Studenti se zavazují dodržovat pravidla obvyklá v profesionálním prostředí pomáhajících profesí.
- Literatura
- ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008, 798 s. ISBN 978-80-247-1407-3. info
- The unconscious at work : individual and organizational stress in the human services. Edited by Anton Obholzer - Vega Zagier Roberts. 1st pub. Hove: Brunner-Routledge, 1994, xviii, 224. ISBN 0415102065. info
- Výukové metody
- Skupinová setkání během semestru s diskusí nad účastníky vnášená témata týkající se různých aspektů studijního, pracovního a osobního života frekventantů, vedoucím skupiny jsou tato témata směřována do kontextu vzdělávacího a pracovního procesu frekventantů. Během skupinové práce jde o posílení osobní a profesní identity prostřednictvím náhledu na sebe sama a ostatních. Techniky – volné asociace, diskuse, zpětná vazba, reflexe, interpretace, analýza proti/přenosu, korektivní zkušenost.
- Metody hodnocení
- Požadavky k zápočtu: Docházka: minimálně 36 hodin ze 42 naplánovaných, je možné přidat i další na základě dohody všech členů (např. pokud by někomu chyběly hodiny). Seminární práce: po každém bloku studenti vloží do ISu seminární práci. Esej: po posledním průběžném bloku studenti vypracují esej na téma plynoucí ze zkušenosti s životem skupiny, využijí k tomu průběžné záznamy, rozsah 10 normostran. Esej bude odpovědí na otázku „Co a jakým způsobem pro mě bylo významné v životě skupiny?“. Návrh na strukturu eseje bude vyvěšen v ISu. Termín odevzdání: dva týdny po šestém bloku. Téma závěrečného bloku: „O čem jsem psal v závěrečné práci“.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2016/SPR469