FSS:SPR474 Působení na sociální prostředí - Informace o předmětu
SPR474 Působení na sociální prostředí klienta
Fakulta sociálních studiípodzim 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Roman Baláž, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Libor Musil, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 13:30–15:00 U43
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Sociální práce (program FSS, N-SP)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Personální management a organizační rozvoj)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Sociální politika)
- Veřejná politika a lidské zdroje (program FSS, N-SP, směr Trh práce, politika zaměstnanosti a rozvoj lidských zdrojů)
- Cíle předmětu
- Získat znalosti a dovednosti potřebné pro analýzu sociálního prostředí klienta a nastavení vhodné akce pro působení na relevantní subjekty v sociálním prostředí klienta.
- Osnova
- - Pojmy sociálního prostředí jako životního prostoru klienta; - Problematika přiměřenosti požadavků sociálního prostředí klienta; - Pojmy a nástroje teorie sítí; - Strategie působení sociálního pracovníka na relevantní subjekty v sociálním prostředí klienta. Poslední teoretický blok a jeho tematické oddíly přesahují do aplikační roviny.
- Literatura
- MUSIL, Libor. Interakce. In Matoušek O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první. Praha: Portál s.r.o., 2013, s. 217-219. 2110. ISBN 978-80-262-0366-7. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505. URL info
- GOJOVÁ, Alice a Libor MUSIL. Práce se sítěmi podpory. In Matoušek O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první. Praha: Portál s.r.o., 2013, s. 316-319. 2110. ISBN 978-80-262-0366-7. info
- NAVRÁTIL, Pavel. Reflexivní praxe. In Matoušek, O. Encyklopedie sociální práce. první vydání. Praha: Portál, 2013, s. 133-138. Sociální práce (1). ISBN 978-80-262-0366-7. Odkaz na vydavatele info
- MUSIL, Libor. Sociální akce. In Matoušek O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první. Praha: Portál s.r.o., 2013, s. 324-326. 2110. ISBN 978-80-262-0366-7. info
- MUSIL, Libor. Sociální prostředí. In Matoušek O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první. Praha: Portál s.r.o., 2013, s. 213-215. 2110. ISBN 978-80-262-0366-7. info
- BORG, James. Umění přesvědčivé komunikace : jak ovlivňovat názory, postoje a činy druhých. Translated by Radek Blaheta. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 236 s. ISBN 9788024748214. URL info
- ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. ISBN 9788024740409. URL info
- BEDNÁŘ, V. Mediální komunikace pro management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 153 s. ISBN 978-80-247-3629-7. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 9788024727905. URL info
- KELLER, Jan. Nejistota a důvěra, aneb, K čemu je modernitě dobrá tradice. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2009, 173 s. ISBN 9788074190025. info
- JANOUŠKOVÁ, Klára. Metodické a koordinační dovednosti v sociálních službách. Ostrava: MPSV ČR, 2007, 350 s. ISBN 978-80-7368-229-3. info
- Výukové metody
- Přednášky a semináře
- Metody hodnocení
- Přibližně v polovině kurzu absolvují studenti test ze základních koncetů a pojmů. Na konci kurzu budou studenti ve skupinách tvořit projekt (4 - 5 studentů ve skupině).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2016/SPR474