FSS:PSY526 Poruchy autistického spektra - Informace o předmětu
PSY526 Poruchy autistického spektra
Fakulta sociálních studiípodzim 2018
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- každou sudou středu 14:00–19:40 U35
- Předpoklady
- PSY403 Psychodiagn. dětí, ml., rod.
PSY403 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FSS, N-PS)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu bude seznámit studenty s problematikou poruch autistického spektra (PAS), zejména: - se specifiky dětí s PAS - se základními teoriemi příčin vzniku autismu - s možnými přístupy k dětem s PAS Studenti jsou vedeni k získávání základního porozumění prožívání, myšlení a jednání lidí s autismem a kritickému hodnocení běžně užívaných postupů v diagnostice, poradenství a terapii.
- Výstupy z učení
- studenti by měli být schopni: - rozpoznat děti, u nichž je riziko, že trpí poruchou autistického spektra - odlišit projevy, které jsou pro poruchy autistického spektra specifické - kriticky zhodnotit výzkumné studie z dané oblasti - vyhnout se chybám, k nimž při diagnostice dětí s PAS obvykle dochází - kriticky zhodnotit intervence a přístupy k PAS a vybrat takové postupy, které jsou nejvhodnější pro konkrétní dítě a jeho rodinný systém - poskytovat rodičům a učitelům základní poradenství
- Osnova
- Pozorování, projevy, diagnostika – diagnosticky významné symptomy PAS, přidružené symptomy (které nejsou nezbytné pro diagnózu), komorbidní poruchy, varovné signály PAS v raném dětství
- Příčiny PAS, teoretická východiska
- Intervence a celoživotní perspektiva – základní typy terapeutických přístupů, možnosti terapeutické a poradenské práce; příběhy lidí s autismem
- Rodina dítěte s PAS, vývojový pohled na PAS
- Literatura
- povinná literatura
- biografie lidí s autismem
- relevantní výzkumné studie
- Výukové metody
- přednášky, skupinové diskuze, případové studie, individální prezentace a skupinové projekty
- Metody hodnocení
- pro absolvování kurzu je nezbytné, aby studenti:
- aktivně participovali na diskuzích v průběhu kurzu
- vytvořili prezentaci založenou na přehledu výzkumných poznatků o jedné z oblastí možných etiologických faktorů (např. genetických příčin, teratogenů); prezentace by měla být založena nejméně na 2 výzkumných studiích/metaanalýzách
- podíleli se na skupinovém projektu - prezentaci biografie vybrané osobnosti s poruchou autistického spektra
- složili ústní zkoušku - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2018/PSY526