ZUR500c Trénink komunikačních a manažerských dovedností

Fakulta sociálních studií
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Anna Luštická (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Čt 18:00–19:40 U36
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět dává studentům prostor trénovat a zlepšovat své komunikační a manažerské dovednosti. Hlavní náplní semináře jsou tedy praktická cvičení. Cílem předmětu je, aby si studenti vyzkoušeli a následně reflektovali různé komunikační situace, týmovou spolupráci a vedení projektů.
Osnova
  • Proces komunikace a co všechno jej ovlivňuje
  • Jak připravit dobrou prezentaci
  • Projektový management
  • Interní komunikace
  • Leadership a týmové role
  • Krizová komunikace
Výukové metody
Diskuze nad tematickými okruhy, skupinové úkoly, mluvní cvičení, prezentace, audio/video ukázky, společná reflexe. Osnova a jednotlivé části kurzu jsou modifikovatelné podle potřeb a očekávání studentů.

Doporučené zdroje

ONLINE
www.forbes.cz/author/danielgamrot
www.jakbytlepsi.cz
www.ted.com/speakers/margaret_heffernan
eknihy.knihovna.cz/static/files/k-cemu-je-design-sluzeb-10-pripadovek-z-verejne-sfery.pdf

VIDEO
TED Talks
např. Chris Anderson TED’s secret to great public speaking; Kelly McGonigal How to make stress your friend
Lidé z Praxe (MENDELU), youtube kanál
www.youtube.com/channel/UC-ps4-1vgqyIrZxaQD3h1RA

KNIHY
Ogilvy, David. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2007.
Kahneman, Daniel. Myšlení – rychlé a pomalé. V Brně: Jan Melvil, 2012.
Duarte, Nancy: Slajdologie. Vydalo BizBooks, Brno, 2012.
GRIFFIN, Ricky W. a Gregory MOORHEAD. Organizational Behavior: Managing People and Organizations. 11. vyd. Cengage Learning, 2013.
Metody hodnocení
Kurz je koncipován jako seminář a výuka je založena na praktických cvičeních. Podmínkou splnění předmětu je tedy docházka (max. 2 absence) a aktivní práce v semináři během semestru, např. zapojení do diskuze, cvičná prezentace, sestavení krizového manuálu, týmová práce na zadaném projektu a také zpětná vazba a reflexe výstupů ostatních účastníků kurzu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019.