FSS:CJVA402 Academic Presentations and Oth - Informace o předmětu
CJVA402 Academic Presentations and Other Study Skills
Fakulta sociálních studiípodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (přednášející)
Abigail Mokra, M.A. et M.A. (cvičící)
Mgr. et Mgr. David Zelený (cvičící)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník) - Garance
- Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJVA402/01: Po 14:00–15:40 U44, A. Mokra
CJVA402/02: Út 8:00–9:40 U36, P. Trávníková
CJVA402/03: Čt 10:00–11:40 U36, P. Trávníková
CJVA402/04: St 10:00–11:40 U36, D. Zelený
CJVA402/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Plíšková - Předpoklady
- ((FAKULTA(FSS)&&TYP_STUDIA(MN))||(OBOR(MUSFSS)))&&( ADAPT_B2 Adaptivní test B2 )&&(!NOWANY( CJVA401 Academic Writing and Other Study Skills ))
Předpokladem je úspěšně absolvovaný vstupní test s výsledkem B2 a výše, oproti minulým semestrům nebude online, ale bude se skládat prezenčně, a to v následujících dnech (přesný čas a místnost budou upřesněny později).
Na termíny vstupního testu se bude třeba registrovat v ISu, obdržíte informační mail.
TERMÍNY pro PS 2019:
9.9.2019
11.9.2019
12.9.2019
13.9.2019.
Ve výjimečných případech (nemoc, zahraniční stáž) bude možnost splnit si test po začátku semestru (po dohodě s dr. Trávníkovou- napište prosím mail.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Cíle předmětu
- This course, intended for master’s students of all disciplines, is a skills-based course at the B2+ level of the European Referential Framework of Languages. Its aim is practise students’ academic language and critical thinking skills. Students will practice listening (listening to lectures and note-taking, identifying the speaker’s point of view), speaking (delivering presentations, developing an argument, small talk), reading (how to understand academic articles, strategies helpful for efficient reading) and writing (writing a presentation abstract and position paper, paraphrasing and summarizing).
Special attention will be paid to presentations, which is a skill that is essential not only in the academic world but also in their future careers. Students will be presented with a wealth of practice opportunities to enhance all the aforementioned skills. - Výstupy z učení
- Students will be able to (at the C1 level of CEFR): • give presentations on academic and non academic topics (pecha kucha, elevator pitch) • recognise and employ various registers • write various academic genres (abstract, position paper) • be involved in academic debates (art of argumentation) • use linking and transition words.
- Osnova
- 1. Introduction. Academic Orientation, academic culture, study expectations. Individual goals and study goals- discussion.
- 2. Language. Collecting information and presenting about one's partner. Summary writing. Reading Whose English is it anyway.
- 3. One-to-one sessions. Five-minute individual meetings (discussing personal strengths and weaknesses in presenting).
- 4. Tandem presentations. Visuals. Reporting verbs.
- 5. Minipresentations on the field of study.Video: 5 tips to a killer opener.
- 6. Politeness. Elevator pitch presentation. Cultural differences in being polite. George Mikes: How to be rude. Reported speech and indirecteness.
- 7. Red Thread. Referring backwards and forwards in your presentation. Signposting. Relative clauses.
- 8.One-minute improvisations. Formal x informal style. Registers.
- 9. Faith. Video: What Islam really says about women. Presentation structure-revision. Writing an abstract.
- 10. Questions and answers. Discussion after the presentation: strategies and stages. Small talk: how to politely say no. 11. and 12. Minipresentations on students' Bc. theses.
- Literatura
- L. A. Ford Brown: Guide to Public speaking. Longman 2012. ISBN ISBN-13: 978-0-205-75011-5
- Výukové metody
- planning and giving presentations, reading academic texts, class discussions, academic writing
- Metody hodnocení
- active attendance proved by a portfolio of 5 presentations delivered in the seminars during the term
written assignment - summary,abstract, position paper
final presentation - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- CJVA401 Academic Writing and Other Study Skills
((fakulta(FSS)&&forma(P)&&typ_studia(MN))||(obor(MUSFSS)))&&((ADAPT_B2))&&(!NOWANY(CJVA402))
- CJVA401 Academic Writing and Other Study Skills
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2019/CJVA402