FSS:SPRb1141 Práce s případem - Informace o předmětu
SPRb1141 Práce s případem v praxi sociální práce
Fakulta sociálních studiípodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Votoupalová (cvičící)
Mgr. Miloš Votoupal, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Pá 8:00–11:40 U53
- Předpoklady
- SPR103 Teorie a metody SPSP
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8 - Mateřské obory/plány
- předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat poznatky nabyté studiem oboru do řešení konkrétních kazuistik z různých oblastí sociální práce.Student bude schopen identifikovat podstané charakteristiky problému klienta, vybrat k nim adekvátní teorie a metody sociální práce a na základě těchto informací formulovat konkrétní postup práce s daným klientem. Studentům budou postupně zadávány konkrétní kazuistiky z oblasti sociální práce s nejrůznějšími typy a skupinami klientů, které budou řešit – vždy jeden z nich a ostatní mu budou oponovat, přidávat své podněty a připomínky k řešení, diskutovat s ním. Jedná se o jednosemestrální kurs, jeho kapacita je pro svůj charakter limitována počtem max. 15 studentů. Kurs je zakončen zápočtem.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat poznatky nabyté studiem oboru do řešení konkrétních kazuistik z různých oblastí sociální práce.Student bude schopen identifikovat podstané charakteristiky problému klienta, vybrat k nim adekvátní teorie a metody sociální práce a na základě těchto informací formulovat konkrétní postup práce s daným klientem.
- Osnova
- Obsahem kurzu je vypracovávání řešení konkrétního případu z praxe sociální práce. Student vypracované řešní prezentuje ve výuce, zbylí účastníci výuky mu oponují. řešení případu probíhá dle následující struktury 1. Formulace problému 2. Strategie intervence 3. Kontrakt 4. Plán práce 5. Autoevaluace 6. Uzavření intervence 7. Kritické body a etická dilemata
- Literatura
- ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat : učebnice metod sociální praxe. Vyd. 3., v Sociologickém na. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 128 s. ISBN 9788086429366. info
- NAVRÁTIL, Pavel. Teorie a metody sociální práce. 1. vyd. Brno: MZ, 2001, 162 s. ISBN 80-903070-0-0. info
- GABURA, Ján a Jana PRUŽINSKÁ. Poradenský proces. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995, 147 s. ISBN 80-85850-10-9. info
- Výukové metody
- typ výuky: prezentace řešení případu a následná diskuse v hodině
- Metody hodnocení
- podmínkou získání zápočtu je minimálně 80% účast ve výuce. Vypracování seminárních prací spočívající ve vyřešení 2 konkrétních případů prezentace vypracovaného řešení ve vyučovací hodině
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2019/SPRb1141