FSS:PSYn4600 Praktikum školní psychologie - Informace o předmětu
PSYn4600 Praktikum školní psychologie
Fakulta sociálních studiípodzim 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jana Bazalová (přednášející)
Mgr. Veronika Hanáčková (přednášející)
Mgr. David Macek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Pátková Daňsová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Petra Pátková Daňsová, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Po 12. 10. 14:00–15:40 U32, 16:00–17:40 U32, Po 26. 10. 14:00–15:40 U32, 16:00–17:40 U32, Po 9. 11. 14:00–15:40 U32, 16:00–17:40 U32, Po 23. 11. 14:00–15:40 U32, 16:00–17:40 U32, Po 7. 12. 14:00–15:40 U32, 16:00–17:40 U32, Po 11. 1. 14:00–15:40 U32, 16:00–17:40 U32
- Předpoklady
- ! PSY460 Praxe ve školní psychologii
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FSS, N-PS)
- Psychologie (program FSS, N-PSY)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit studenty s nejobvyklejšími aspekty práce školního psychologa se zaměřením na prohloubení praktických dovedností za pomoci kazuistik a modelových situací z praxe. Student by na základě absolvování kurzu měl mít k dispozici paletu konkrétních technik a postupů pro práci školního psychologa s různými klienty – s dítětem, s malou skupinou dětí, se školní třídou - při různých zakázkách.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu by studenti měli být schopni a) popsat specifické techniky a metody používané školním psychologem v praxi při různých zakázkách s různými klienty včetně jejich výhod a možných rizik; b) analyzovat problémy v oblasti školní praxe a zvolit vhodnou diagnostickou a intervenční techniku při práci s jednotlivcem, třídou i malou skupinou dětí; c) vytvořit plán práce školního psychologa; d) zvažovat etické aspekty práce školního psychologa s jednotlivými klienty.
- Osnova
- 1) Práce školního psychologa s jednotlivcem (příklady možných zakázek, použití různých technik a jejich benefity a rizika, práce s pískovištěm, terapeutickými kartami apod.) 2) Speciálně-pedagogické aspekty práce školního psychologa (náprava specifických poruch učení, doporučení v případě školní nezralosti v různých oblastech apod.). 3) Práce s malou skupinou dětí (seberozvojové skupiny na škole). 4) Práce se třídou na prvním stupni (příklady konkrétních technik a programů se třídou při různých zakázkách, diagnostika třídních kolektivů – příklady metod, administrace a vyhodnocování metod, problémy při administraci, práce s výsledky diagnostiky apod.). 5) Práce se třídou na druhém stupni (příklady konkrétních technik a programů se třídou při různých zakázkách, diagnostika třídních kolektivů – příklady metod, administrace a vyhodnocování metod, problémy při administraci, práce s výsledky diagnostiky apod.). 6) Různé (další časté zakázky školního psychologa, práce s učiteli, spolupráce s dalšími odborníky apod.).
- Výukové metody
- Přednášky, Semináře, Přípravy na semináře
- Metody hodnocení
- Zápočet: vypracování příprav na semináře. Zakončení kurzu: ústní zkouška.
- Informace učitele
- http://www.fss.muni.cz/psych/studium.html
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2020/PSYn4600