ZURn6217 Mediální plánování a programové strategie

Fakulta sociálních studií
podzim 2020
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jana Kubíčková (přednášející)
Garance
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Po 12. 10. 10:00–13:40 Střižna 531, Po 26. 10. 10:00–13:40 Střižna 531, Po 9. 11. 10:00–13:40 Střižna 531, Po 23. 11. 10:00–13:40 Střižna 531, Po 7. 12. 10:00–13:40 Střižna 531, Po 11. 1. 10:00–13:40 Střižna 531
Předpoklady
Absolvent bakalářského stupně oboru Mediální studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je prezentovat základní pojmy mediálního marketingu a v teoretické i praktické rovině naučit studenty mediálnímu plánování, které se dnes využívá v plnoformátových televizích, rádiích, mediálních i reklamních agenturách. Teoretické znalosti budou aplikovány v praktických cvičeních v podobě reálných dat současného televizního vysílání celoplošných stanic ČT1, Nova a Prima.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- charakterizovat strategie denního i dlouhodobého programového plánování,
- kategorizovat praktickou terminologii v běžném televizním provozu např.denní vysílací plán, programové schéma, mediální kalendář atp.
- vypracovávat dramaturgické posudky, kreativní zadání i analytické reporty
- uspět ve výběrových řízeních mediálních institucí
Osnova
  • 1. Organizační struktura v médiích
  • 2. Televizní Marketing On Air, Off Air, PR
  • 3. Televizní Program Vlastní tvorba, Akvizice, Archiv, DVP
  • 4. Obchod – reklama, product placement, sponzorovaná upoutávka
  • 5. Demografie publika – publikum TV metry a měření, ostatní TV výzkumy (mediaresearch)
  • 6. Televizní formáty, žánry
  • 7. OAP a mediální obraz – upoutávky/reklama a meidální zákon (RRTV)
  • 8. DVP/ OAP creative Plánování a strategie plánování
  • 9. Strategie nasazení (schedulling) software MIS TV a PROVYS
  • 10. Schedulling a pravidla
Literatura
    povinná literatura
  • • TYLER-EASTMAN, Susan and FERGUSON, Dougles. Media Programming: Strategies and Practices. 9th edition. Wadsworth Publishing, 2012. pp. 496. Wadsworth Publishing; 9 edition, ISBN-13: 978-1111344474
  • KATZ, Helen E. The media handbook : a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 3rd ed. Mahwah: L. Erlbaum Associates, 2007, xvii, 189. ISBN 9780805857184. info
    doporučená literatura
  • Behavioural targetingan online analysis for efficient media planning? Edited by Alice Klever. Hamburg [Germany]: Diplomica Verlag, 2009, 78 p. ISBN 9783836624053. info
  • PEREBINOSSOFF, Philippe, Brian GROSS, Lynne S. GROSS a Edwin T. VANE. Programming for TV, radio, and the Internet : strategy, development, and evaluation. 2nd ed. Amsterdam: Focal Press, 2005, xx, 324. ISBN 0240806824. info
  • SCHULTZ, Brad. Sports media : planning, production, and reporting. 2nd ed. Oxford: Focal, 2005, xx, 281. ISBN 9780240807316. info
  • SISSORS, Jack Zanville a Roger B. BARON. Advertising media planning. 6th ed. New York: McGraw-Hill, 2002, xviii, 445. ISBN 0844215635. info
  • ROSSITER, John R. a Peter J. DANAHER. Advanced media planning. New York: Springer Science+Business Media, 1998, xiii, 111. ISBN 9780792382188. info
  • SURMANEK, Jim. Media planning : a practical guide. 3rd ed. Lincolnwood, Ill., USA: NTC Business Books, 1996, xii, 209. ISBN 0844235121. info
  • GOODRICH, William B. a Jack Zanville SISSORS. Media planning workbook : with discussions and problems. 5th ed. Lincolnwood, IL: NTC Business Books, 1996, xiii, 206. ISBN 0844235024. info
  • DONNELLY, W. J. Planning media :strategy and imagination. 1st ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 1996, 333 s. ISBN 0-13-567835-8. info
  • VANE, Edwin T. Programming for TV, radio, and cable. Edited by Lynne S. Gross. Boston: Focal Press, 1994, xiv, 258. ISBN 0240801288. info
Výukové metody
přednáška, seminář, četba, praktická cvičení
Metody hodnocení
Účast na seminářích, četba a praktická cvičení, praktická zkouška s užitím teoretických znalostí
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.