FSS:SPRb1119 Kvalitativní výzkum - Informace o předmětu
SPRb1119 Kvalitativní výzkum
Fakulta sociálních studiípodzim 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ladislav Otava, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Martin Žižlavský, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 8:00–9:40 U23
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 20 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: (1)rozvinout znalosti a schopnosti výzkumných aktivit v rámci přípravy sociálních programů a služeb sociální práce. Nabízí (2) získání schopností nezbytných pro přípravu a provedení aplikovaného výzkumu při formulaci a zpřesnění cílů sociálních programů a intervencí.
- Výstupy z učení
- Navrhout kvalitativní výzkum a vykonat kvalitativní výzkum.
- Osnova
- OSNOVA:
- Co je kvalitativní výzkum
- Předmět výzkumu a výzkumná otázka
- Návrh kvalitativního výzkumu
- Výzkumný rozhovor
- Otázky do rozhovoru
- Pozorování a dokumenty
- Příprava kvalitativních dat
- Kvalitativní obsahová analýza
- Kvalita kvalitativního výzkumu
- Literatura
- povinná literatura
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 9788073674854. info
- doporučená literatura
- FLICK, Uwe. An introduction to qualitative research. 5th ed. Los Angeles: Sage, 2014, xxvii, 587. ISBN 9781446267790. info
- SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum : praktická príručka. Translated by Martin Štulrajter. Bratislava: Ikar, 2005, 327 s. ISBN 8055109044. info
- Výukové metody
- Seminář, domácí úkol, seminární diskuse
- Metody hodnocení
- seminární protokoly, písemná zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2021/SPRb1119