ZURb1424 Blok absolventů: žurnalistika pohledem praxe

Fakulta sociálních studií
podzim 2022
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (přednášející)
Bc. Lukáš Valášek (přednášející)
Bc. Jana Záhorková (přednášející)
Bc. Karolína Blinková (přednášející)
Bc. Andrea Harmuthová (pomocník)
Garance
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 20 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Online vyučovaný předmět nabízí unikátní příležitost seznámit se se širokým spektrem témat žurnalistiky, mediálních studií a public relations pohledem praxe. Na přednášky jsou zváni experti/absolventi studijního programu Mediální studia a žurnalistika z řady organizací a institucí. Studenti se mohou seznámit s řadou předních odborníků, setkají se s různými úhly pohledu na problematiku oboru. Předmět bude také příležitostí k neformálním diskusím. Jednotlivé semestry výuky jsou tematicky zaměřeny.

Podtitul a zaměření předmětu pro podzimní semestr 2022: Žurnalistika a public relations v praxi Cílem předmětu je podat a rozšířit studentům praktické informace o přístupu k žurnalistice a k public relations a seznámit je s rozdíly na základě praxe uplatňované absolventy studijního programu (oboru) na různých pozicích v různých organizacích a institucích (novinář ve vydavatelství, pracovník public relations, manažer v mediální organizaci). Předmět je tedy vedený za aktivní účasti odborníků z praxe, kteří do výuky přinášejí zkušenosti ze své každodenní práce. Získané znalosti pak studenti využijí v závěrečné diskusi a reflexi formou kolokvia.
Výstupy z učení
Studenti se po úspěšném absolvování předmětu orientují ve specifických sděleních konkrétních tematických bloků, dokážou tyto poznatky analyzovat, integrovat a reflektovat.

Specifický blok pro podzimní semestr 2022: Studenti se po úspěšném absolvování předmětu orientují v různých přístupech k žurnalistice a k public relations a dokážou definovat rozdíly na základě praktického uplatňování v různých pozicích v různých organizacích a institucích (novinář ve vydavatelství, pracovník public relations, manažer v mediální organizaci). Absolventi předmětu jsou schopni nabyté znalosti konfrontovat s teoretickými poznatky získanými při studiu jiných předmětů a používat je ve vlastní praxi.
Osnova
Výukové metody
Online přednášky, diskuse, rozprava s experty, závěrečná skupinová reflexe na základě získaných znalostí.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen online kolokviem, rozpravou o problematice předmětu. V tomto kurzu je povinná účast (online po celou dobu s připojením kamery), přičemž bude akceptována jedna neomluvená absence (tedy jeden stominutový blok). Účast a aktivita na závěrečné diskusi (kolokviu) je podmínkou úspěšného zakončení předmětu.
Informace učitele
V případě nejasností, technických či jiných potíží kontaktujte prosím pomocnici garanta kurzu Andreu Harmuthovou (498479@mail.muni.cz), případně jednotlivé vyučující absolventy nebo garanta kurzu Jaroslava Čuříka (curik@fss.muni.cz).
Abyste mohli kurz absolvovat, musíte se do 20. 11. 2022 přihlásit do rozpisu zde: https://is.muni.cz/auth/rozpis/tema?balik=474201;tema=474202;fakulta=1423;obdobi=8743;uplne_info=1.
Poté, co se do rozpisu takto registrujete, budete administrativně zapsáni také přímo do vlastního předmětu (jinak to v průběhu semestru nejde).
Studenti bc, i mgr. programu dostanou za úspěšné absolvování programu B kredity.




MUNI 3.2.1 - NPO_MUNI_MSMT-16606/2022
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: online.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024.