FSS:PSYn4070 Dětská poradenská psychologie - Informace o předmětu
PSYn4070 Dětská poradenská psychologie
Fakulta sociálních studiípodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Čt 3. 10. 12:00–13:40 U53, Čt 17. 10. 12:00–13:40 U53, Čt 31. 10. 12:00–13:40 U53, Čt 14. 11. 12:00–13:40 U53, Čt 28. 11. 12:00–13:40 U53, Čt 12. 12. 12:00–13:40 U53
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PSYn4070/02: Čt 3. 10. 16:00–17:40 U53, Čt 17. 10. 16:00–17:40 U53, Čt 31. 10. 16:00–17:40 U53, Čt 14. 11. 16:00–17:40 U53, Čt 28. 11. 16:00–17:40 U53, Čt 12. 12. 16:00–17:40 U53, Z. Masopustová - Předpoklady
- ! PSY407 Poradenská psychologie I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/16, pouze zareg.: 0/16 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FSS, N-PS)
- Psychologie (program FSS, N-PSY)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit studenty s nejobvyklejšími tématy dětského poradenství. Kurz se zaměřuje na potíže dítěte v širším kontextu (vývojové stadium dítěte, jeho potřeby, životní situace apod.) a na poradenský proces.
- Výstupy z učení
- Po ukončení kurzu by studenti měli být schopni:
rozumět dopadům, jaké nejčastější problémy v dětství mají na jednotlivé oblasti života dítěte (např. jak ADHD dítěte ovlivňuje jeho chování, rodinný život, školní výkon, vztahy s vrstevníky, self-esteem a životní spokojenost)
poskytnout základní poradenství rodičům a učitelům dětí s nejčastějšími potížemi (ADHD, ADD, PAS, úzkostnost, problémové chování, agresivita)
vytvořit individualizovaný plán péče o děti s různými typy potíží s respektem k jejich potřebám, životnímu kontextu a vývojovému stadiu - Osnova
- Legislativa spojená s poradenstvím pro děti a mládež
- Zásady a postupy práce s dětmi
- Zásady a postupy práce s dospělými - rodiči a učiteli apod.
- Školní zralost/připravenost, adaptace na školu
- Úzkostnost, problémové chování, agresivita, smyslové hypersenzitivity
- Rozvod, konflikty v rodině
- ADHD, ADD
- PAS
- Týrání a zanedbávání, insitucionální péče, náhradní rodinná péče
- Literatura
- aktuální výzkumné studie pokrývající témata předmětu
- Výukové metody
- přednášky, kazuistiky, skupinové diskuze, samostatné studium
- Metody hodnocení
- zápočet: prezentace kazuistiky a přijatý individualizovaný plán péče založený na prezentované kazuistice
závěrečná zkouška: písemný test
závěrečná známka je založena na součtu bodů získaných za individualizovaný plán péče a bodů za písemný test - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2024/PSYn4070