ZURn6514 Kreativní producent

Fakulta sociálních studií
podzim 2024
Rozsah
0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Bc. Jan Hanák (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Jan Hanák
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Pá 27. 9. 10:00–11:40 AVC, 12:00–13:40 Střižna 531
Předpoklady
TYP_STUDIA(MN)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je základem přípravy budoucích kreativních producentů na základě praxe obvyklé v Českém rozhlasu. Pod vedením kreativních producentů Českého rozhlasu projde student celou cestu od námětu po předložení uceleného projektu programové radě Českého rozhlasu. Vedle dramaturgické roviny práce kreativního producenta (včetně rozvahy o počtu dílů, stopáži, periodicitě, stanici, času vysílání..) si student osvojí i nutnou produkční rovinu, jako je důkladné plánování výroby, financování, marketing a podobně. Cílem je poznat a vyzkoušet si práci kreativního producenta na profesionální úrovni. Nejúspěšnější studenti mohou být pozváni k užší spolupráci s Českým rozhlasem. Kurz se může stát dobrým průvodcem pro studenty, v jejichž plánu je projektová magisterská práce.
Výstupy z učení
Po teoretickém úvodu s prezentací praxe obvyklé v Českém rozhlasu dostane každý student jako výchozí zadání své samostatné práce reálný námět dejme tomu dramaturgické řady podaný v ČRo (cca jedna strana textu A4) a pod vedením zkušených producentů během semestru vypracuje ucelený podrobný projekt (cca 15 stran textu A4). Tento projekt dále přetaví v prezentaci, kterou představí na závěrečných klauzurách ve zkouškovém období producentům Českého rozhlasu a vyučujícímu, jako by to byla sama programová rada ČRo, s cílem ji přesvědčit, že právě tento projekt je to pravé, co má ta konkrétní rozhlasová stanice vysílat vzhledem ke svému zaměření, zákonným požadavkům, cílovému publiku.. Student tedy udělá přesně to, co dělají kreativní producenti Českého rozhlasu.
Osnova
  • Bloková výuka.
  • První prezenční setkání začátkem semestru - teoretický úvod, prezentace kreativních producentů Českého rozhlasu, zadání samostatné práce.
  • Druhé prezenční setkání začátkem třetí třetiny semestru - konzultace rozpracovaných projektů s kreativními producenty Českého rozhlasu.
  • Třetí prezenční setkání ve zkouškovém období - klauzury s kreativními producenty Českého rozhlasu ("programová rada"). Prezentace na klauzurách je samozřejmě podmínkou udělení zápočtu, ale zároveň jde o součást výuky, při níž student dostane zpětnou vazbu, která má ambici motivovat k dalšímu profesnímu zrání.
  • Mezitím individuální prezenční i online konzultace.
Literatura
  • Kodex Českého rozhlasu https://rada.rozhlas.cz/kodex-ceskeho-rozhlasu-7722382
  • MOTAL, Jan. Nové trendy v médiích II. Rozhlas a televize. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 223 s. ISBN 978-80-210-5826-2. info
  • MOTAL, Jan. Základní problémy dramaturgie. In Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 45-79, 34 s. ISBN 978-80-210-5826-2. URL info
Výukové metody
Individuální projektová práce pod vedením zkušených tvůrců.
Metody hodnocení
Udělení zápočtu je podmíněno tím, že student předloží projekt se všemi náležitostmi v písemné podobě a ústně s využitím PC-prezentace ho představí "programové radě" při závěrečných klauzurách.
Náhradní absolvování
Kurz nelze absolvovat v~náhradní podobě, ale za výjimečných okolností ho lze absolvovat online, ovšem pouze po individuální dohodě s~vyučujícím. Každopádně má vždy přednost student prezenční.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2025.