PrF:MV513K Reklama a právo - Informace o předmětu
MV513K Právní problémy reklamy
Právnická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 1/1. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc. (přednášející)
prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.
Katedra obchodního práva – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Vladimíra Vraná
Dodavatelské pracoviště: Katedra obchodního práva – Právnická fakulta - Rozvrh
- Po 26. 9. až Pá 23. 12. každý lichý čtvrtek 16:40–18:10 259
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MV513K/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Hajn - Předpoklady
- ! MV513Zk Reklama a právo
Absolventi budou seznámení s právním rámcem reklamy (viz jednotlivá témata v osnově). Na základě tohoto integrafovaného postupu, který zahrnuje civilněprávní i veřejnoprávní regulaci reklamy, budou schopni posoudit soulad reklamy s právem. Budou připraveni sami se podílet na tvorbě marketingových opatření. Budou připraveni na činnost v orgánech regulace reklamy. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Právo (program PrF, M-PPV) (2)
- Cíle předmětu
- Absolventi budou seznámení s právním rámcem reklamy (viz jednotlivá témata v osnově). Na základě tohoto integrafovaného postupu, který zahrnuje civilněprávní i veřejnoprávní regulaci reklamy, budou schopni posoudit soulad reklamy s právem. Budou připraveni sami se podílet na tvorbě marketingových opatření. Budou připraveni na činnost v orgánech regulace reklamy.
- Osnova
- 1. Reklama a Smlouva o založení Evropského společenství
- 2. Reklama a Směrnice o nekalých obchodních praktikách
- 3. Reklama a ochrana osobnosti
- 4. Reklama a autorské právo
- 5. Soukromoprávní a veřejnoprávní vymáhání reklamního práva
- 6. Nové formy marketingu (buzzy marketing, guerilla marketing, product placement) a právo
- Literatura
- Články v odborných časopisech - upřesnění bude provedeno v průběhu seminární výuky.
- Hajn, P. Právo proti nekalé soutěži v Evropské unii a České republice, In Hurdík, Fiala, Selucká (Eds.) Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004, Masarykova univerzita, Brno 2006
- Články v odborných časopisech
- Náhradní obsah: Eliáš, K., Bejček, J., Hajn, P., Ježek, J. a kol.: Kurs obchodního práva, Obecná část, Soutěžní právo, 5. vydání, C.H. Beck, 2007, partie o nekalé soutěži
- WINTER, Filip. Reklama a právo. 1. vyd. Praha: Orac, 2001, 143 s. ISBN 80-86199-31-2. info
- HAJN, Petr. Soutěžní chování a právo proti nekalé soutěži. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 329 s. ISBN 8021022825. info
- Výukové metody
- případová metoda, odpovědi na otázky zadané učitelem, pozorování reklam v praxi prováděné studenty, diskuse
- Metody hodnocení
- vypracování zadaných případových studií, zjištění(pomocí sociologických metod) příkladů k jednotlivým tématům - hodnocena bude kreativita řešení a reprezentativnost zjištěných příkladů
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/law/podzim2016/MV513K