PrF:LN103Zk Podniková strategie a právo - Informace o předmětu
LN103Zk Podniková strategie a právo, řízení rizik
Právnická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/0. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LLM (přednášející)
prof. Ing. Karel Reis, CSc., MBA (přednášející), doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LLM (zástupce) - Garance
- doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LLM
Centrum dalšího vzdělávání – Střediska komerčních aktivit – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Marcela Šlesová
Dodavatelské pracoviště: Centrum dalšího vzdělávání – Střediska komerčních aktivit – Právnická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- LL.M. nemovitosti a právo (program PrF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Seznámit účastníky komplexně s tématem řízení organizací se speciálním zaměřením na strategické řízení organizací - podniků v komerčním i institucí nekomerčním sektoru, strategické analýzy a souvisejících analytických metod a dále zejména řízením strategické změny a s ní souvisejícím řízením a zajištěním rizik.
- Osnova
- chování organizací a organizační rozvoj
- předmět strategického řízení
- klasifikace strategií. Generické a funkční strategie. Podnikatelská strategie
- poslání, vize a strategické cíle organizace
- strategická analýza a potenciál podnikatelských oblastí
- analýza vnějšího, vnitřního a konkurenčního prostředí
- analýza vnějších a vnitřních rizik a analýza změnových procesů a řízení jejich rizik
- generické konkurenční strategie
- funkční strategie
- řízení procesu strategické změny (Lewinův model)
- podniková strategie a strategické řízení v kontextu práva
- Literatura
- doporučená literatura
- PORTER, Michael E, Competitive Strategy; Techniques for Analysing Industries and Competitors, The Free Press, 1980.
- HANDY, CH. Gods of Management. The Changing Work of 0rganisations, Pan Books, 1988.
- CHAPMAN, CH., WARD, S.: Project Risk Management. John Wiley& Sons, Inc. 2007. Pp. 321.
- LEVITT, T. Innovation in Marketing: New Perspectives for Profit and Growth, McGraw Hill, 1962.
- JOHNSON, G. and SCHOLES, K.: Exploring Corporate Strategy: Text and Cases. 6th edition. London: FT Prentice Hall, 2002.
- PINCHOT, G. Intrapreneuring, Harper & Row, 1985.
- CLIFFORD, D. K. and CAVANAGH, R. E, The Winning Performance, Sidgewick and Jackson,1985.
- PORTER, Michael E, Competitive Advantage; Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, 1985.
- PETERS, T. J. and AUSTIN, N.K, A Passion for Excellence, Random House, 1985.
- PASCALE, R. and ATHOS, A.G.., The Art Japanese Management, Simon & Schuster, 1981.
- MCGREGOR, Douglas, The Human Side of Enterprise, McGraw Hill, 1960.
- TZU, SUN, The Art of War, Hodder and Stoughton, 1981.
- KAY, J. A., Foundation of Corporate Success. Oxford: Oxford University Press, 1993.
- PETERS, T.J. and WATERMAN, R.H., In Search of Excellence - Lessons from America's Best-run Companies, Harper & Row, 1982.
- ADLER, N. J., International Dimensions of Organisational Behaviour, 3rd international edition, International Thompson Publishing, 1997.
- PASCALA, R., Managing on the Edge. How Successful Companies Use Conflict to Stay ahead Penguin Books, 1991.
- DRUCKER, P. F., Managing for the Future, Butterworth Heinemann, London, 1992.
- JOYCE P. and WOODS, A., Strategic Management. London: Kogan Page, 2001.
- HANDY, CH. The Age of Unreason, Arrow, 1990.
- BARLETT C. and GHOSHAL S., Managing Across Borders, the Transnational Solution, Hutchinson Business Books.
- SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 483 s. ISBN 9788024746449. URL info
- KUBÍČKOVÁ, Lea. Řízení změn ve firmách a jiných organizacích. Edited by Karel Rais. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012, 133 s. ISBN 9788024745640. URL info
- SOUČEK, Zdeněk. Firma 21. století : (předstihněme nejlepší!!!). 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010, 258 s. ISBN 9788074310072. info
- MAREK, Karel. Smluvní obchodní právo : kontrakty. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 477 s. ISBN 9788021046191. info
- KAPLAN, Robert S. a David P. NORTON. Balanced scorecard : strategický systém měření výkonnosti podniku. Translated by Marek Šusta. 5. vyd. Praha: Management Press, 2007, 267 s. ISBN 9788072611775. info
- KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení : teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206. ISBN 8071794538. info
- DOSTÁL, Petr, Karel RAIS a Zdeněk SOJKA. Pokročilé metody manažerského rozhodování : konkrétní příklady využití metod v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 166 s. ISBN 8024713381. URL info
- DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2001, xiv, 256. ISBN 8071796034. info
- FOTR, Jiří. Podnikatelský plán a investiční rozhodování. 2. přepracované a doplněn. Praha: Grada, 1999, 214 s. ISBN 8071698121. info
- Výukové metody
- výuka probíhá formou přednášek, řízených diskuzí, konzultací, ale i zpracováním případových studií a řešení vzorových i reálných příkladů
- Metody hodnocení
- účast na přímé výuce a zpracování písemné práce
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/law/podzim2024/LN103Zk