LF:MIKRP0242s Reflexe praxe II - seminář - Informace o předmětu
MIKRP0242s Reflexe praxe II - seminář
Lékařská fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0.4/0. 6. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Edita Pešáková, DiS. (cvičící)
Mgr. Dana Soldánová (cvičící)
Gabriela Rozínková (pomocník)
Mgr. Jiřina Večeřová (pomocník) - Garance
- Mgr. Jiřina Večeřová
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Edita Pešáková, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Předpoklady
- MIKRP0141s Reflexe praxe I - seminář
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Intenzivní péče (program LF, N-IP)
- Intenzivní péče (program LF, N-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj dovedností kritického myšlení prostřednictvím reflexe a prohlubování procesu reflektované ošetřovatelské praxe. Obsahem předmětu je supervizní reflexe hlavního tématu v kontextu odborné praxe. V tomto předmětu je hlavním tématem zkoumání pracovního místa – tedy co obnáší moje profese, studium, atd.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen definovat teoretické aspekty reflektivní praxe jako zkušenostního učení. Realizovat profesionální sebereflexi dle zvoleného modelu reflektivní praxe. Použít potřebné dovednosti k profesionální sebereflexi.
- Osnova
- Teoretické ukotvení reflektivní praxe jako zkušenostního učení. Implementace reflektivních modelů do výuky. Reflektivní práce s kritickým případem.
- Literatura
- doporučená literatura
- MCKINNON, John. Reflection for nursing life : principles, process and practice. Edited by David Scott. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016, xii, 138st. ISBN 9781138787599. info
- PÍŠOVÁ, Michaela, Karolina DUSCHINSKÁ, Jana KARGEROVÁ, Alena LAMPERTOVÁ, Eva LUKAVSKÁ, Monika SZIMETHOVÁ a Anna TOMKOVÁ. Mentoring v učitelství. první. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011, 204 s. ISBN 978-80-7290-518-8. info
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- neurčeno
- PRICE, Bob a Anne HARRINGTON. Critical thinking and writing for nursing students. Third edition. Los Angeles: SAGE, 2016, xi, 193. ISBN 9781473925083. info
- Výukové metody
- Přednáška, řízená diskuze, sdílení zkušeností, praktická reflexe případu
- Metody hodnocení
- Prezentace reflektovaného případu
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/med/jaro2025/MIKRP0242s/
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2025/MIKRP0242s