MIRP0242s Reflexe praxe II - seminář

Lékařská fakulta
jaro 2025
Rozsah
10. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Dana Soldánová (cvičící)
Mgr. Jiřina Večeřová (cvičící)
Mgr. Edita Pešáková, DiS. (pomocník)
Gabriela Rozínková (pomocník)
Garance
Mgr. Jiřina Večeřová
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jiřina Večeřová
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Předpoklady
MIRP0141s Reflexe praxe I - seminář
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj dovedností kritického myšlení prostřednictvím reflexe a prohlubování procesu reflektované ošetřovatelské praxe. Obsahem předmětu je supervizní reflexe hlavního tématu v kontextu odborné praxe. V tomto předmětu je hlavním tématem zkoumání pracovního místa – tedy co obnáší moje profese, studium, atd.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student schopen Definovat teoretické aspekty reflektivní praxe jako zkušenostního učení. Realizovat profesionální sebereflexi dle zvoleného modelu reflektivní praxe. Použít potřebné dovednosti k profesionální sebereflexi.
Osnova
  • Teoretické ukotvení reflektivní praxe jako zkušenostního učení. Implementace reflektivních modelů do výuky. Reflektivní práce s kritickým případem.
Literatura
    doporučená literatura
  • PRICE, Bob a Anne HARRINGTON. Critical thinking and writing for nursing students. Third edition. Los Angeles: SAGE, 2016, xi, 193. ISBN 9781473925083. info
  • KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
    neurčeno
  • MCKINNON, John. Reflection for nursing life : principles, process and practice. Edited by David Scott. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016, xii, 138st. ISBN 9781138787599. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela, Karolina DUSCHINSKÁ, Jana KARGEROVÁ, Alena LAMPERTOVÁ, Eva LUKAVSKÁ, Monika SZIMETHOVÁ a Anna TOMKOVÁ. Mentoring v učitelství. první. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011, 204 s. ISBN 978-80-7290-518-8. info
  • SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
Výukové metody
Přednáška, řízená diskuze, sdílení zkušeností, praktická reflexe případu
Metody hodnocení
Prezentace reflektovaného případu
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.