LF:MPOG071 Vývojová psychologie - Informace o předmětu
MPOG071 Vývojová psychologie
Lékařská fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jan Krása, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 8:00–9:40 učebna 36
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Optometrie (program LF, N-OPTO)
- Optometrie (program LF, N-SZ)
- Výživa dospělých a dětí (program LF, N-VDD)
- Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace optometrie)
- Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace výživa člověka)
- Cíle předmětu
- Předmět poskytuje nezbytné poznatky z oblasti vývojové psychologie. Výchovná a vzdělávací činnost každého pedagoga se musí opírat o znalosti zákonů psychického vývoje i charakteristik duševní úrovně v jednotlivých vývojových stadiích, včetně formujících činitelů. Student by na konci kurzu měl být schopen popsat specifika jednotlivých vývojových stádií, měl by na základě znalostí psychického vývoje být schopen optimalizovat svůj přístup k žákům.
- Výstupy z učení
- Student bude na konci kurzu schopen:
- popsat specifika jednotlivých vývojových stádií,
- optimalizovat na základě znalostí psychického vývoje optimalizovat svůj přístup k žákům. - Osnova
- 1. Činitelé vývoje a obecné zákony vývojových změn
- 2. Vývoj psychiky v raném dětství
- 3. Duševní rozvoj v předškolním období
- 4. Kvality rozumově-poznávacích procesů v dětství a prepubertě
- 5. Charakteristika vnějších vlivů v období dětství a prepuberty
- 6. Adaptační potíže, poruchy a neurotické příznaky
- 7. Dopad základních stylů výchovy a optimální aspekty pedagogické práce
- 8. Charakteristika racionálně-kognitivních procesů dospívajících. 9. Proměny imaginativně-emotivních funkcí v dospívání Faktory prostředí.
- 10. Duševní poruchy a nemoci dospívajících, kritéria normality
- 11. Optimalizace vzdělávacího procesu a výchovného působení na dospívající
- 12. Vývoj kognitivních procesů: vnímání a paměť
- 13. Vývoj jazykových schopností
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- závěrečný písemný test se skládá obvykle z 20 otázek hodnocených 20 body. K úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 12 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2024/MPOG071