LF:ZLKZL094s Konz. ZL VI, dif.diag. - s. - Informace o předmětu
ZLKZL094s Konzervační zubní lékařství VI, diferenciální diagnostika – seminář
Lékařská fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 15. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- MDDr. Michaela Bartošová, Ph.D. (přednášející)
prof. MUDr. Lydie Izakovičová Hollá, Ph.D. (přednášející)
prof. MUDr. Martina Kukletová, CSc. (přednášející)
doc. MUDr. Lenka Roubalíková, Ph.D. (přednášející)
Milena Prudíková (pomocník)
Aneta Seroiszková, DiS. (pomocník) - Garance
- doc. MUDr. Lenka Roubalíková, Ph.D.
Stomatologická klinika – Společná pracoviště s Fakultní nemocnicí u sv. Anny v Brně – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: doc. MUDr. Lenka Roubalíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Stomatologická klinika – Společná pracoviště s Fakultní nemocnicí u sv. Anny v Brně – Lékařská fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZLKZL094s/21: Po 6. 1. 10:30–13:00 STK N03901, Út 7. 1. 10:30–13:00 STK N03901, St 8. 1. 10:30–13:00 STK N03901, Čt 9. 1. 10:30–13:00 STK N03901, Pá 10. 1. 10:30–13:00 STK N03901
ZLKZL094s/22: Po 13. 1. 10:30–13:00 STK N03901, Út 14. 1. 10:30–13:00 STK N03901, St 15. 1. 10:30–13:00 STK N03901, Čt 16. 1. 10:30–13:00 STK N03901, Pá 17. 1. 10:30–13:00 STK N03901 - Předpoklady
- ZLFA0722p Farmakologie II - přednáška && ZLKK041c Konz.zub.lék.-kariologie-cvič. && ( ZLKZL051p Konzerv. zubní lék. I - před. || ZLKZ051p Konzerv.z.l., léčba z.kazu-př. ) && ( ZLKZL072p Konzerv. zub. lék. III-předn. || ZLES0711p Konzervační z.l-estetika -př. ) && ( ZLKZL083c Konzerv.zub. lék. V-cvičení || ZLRK0811c Konzerv. z.l.-rekonstr.kor.-cv ) && ( ZLKED061p Konz.zub.lék.endo I-přednáška || ZLED061p Konz.zub.lék.-endod.I - předn. ) && ( ZLKED081c Konzerv.z.l.endo II-cvičení || ZLED0811c Konzerv.z.l.-endodoncie II cv. ) && ZLSP03X Samostatná práce ZL
ZLKK041c && ZLKZL051p && ZLKED061p && ZLKZL072p && ZLKZL083c && ZLKED081c && ZLSP03X && ZLFA0722p - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zubní lékařství (program LF, M-ZL) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenta schopností komplexního pohledu na pacienta tak, aby byl schopen řešit problematiku onempcněné tvrdých zubních tkání, zubní dřeně a parodontu včetně zvládání komplikací u zdravých pacientů i pacientů s různými typy hendikepů.
- Výstupy z učení
- Pop absolvování předměru je student schopen porozumět zejména - patofyziologii bolesti odontogenního i neodontogenního původu a provést diferenciálně diagnostickou rozvahu. - vysvětlit problémy fokální infekce - navrhnout strategii komplexního přístupu ke zdravému pacientovi i pacientovi se všemi typy hendikepů a komplikujících stavů.
- Osnova
- 1. Onemocnění tvrdých zubních tkání - zubní kaz, vývojové anomálie tvrdých zubních tkání, nekariézní defekty, diferenciální diagnostika, řešení. Kazuistiky, prezentace. 2. Onemocnení zubní dřeně a periodoncia a jejich ošetřování s pohledem n celkové zdraví. Kazuistiky, prezentace. 3. Fokální infekce v orofaciální oblasti, současný náhled. Patologické procesy v dutině ústní a systémové zdraví. 4. Systémová onemocnění ve vztahu k onemocnění dutiny ústní, jejich projevy v orofaciální oblasti, diagnostika a diferenciální diagnostika, modifikace terapeutických procedur. 5. Komplexní přístup v pedostomatologii (vývojové anomálie, ECC, nejdůležitější symptomy, mezioborová spolupráce, kazuistiky).
- Literatura
- doporučená literatura
- Orofacial pain : from basic science to clinical management : the transfer of knowledge in pain research to education. Edited by James P. Lund. [1st ed.]. Chicago: Quintessence, 2001, xi, 300. ISBN 0867153814. info
- neurčeno
- Presentations
- Výukové metody
- seminar
- Metody hodnocení
- oral exam - description of x-ray images with dif. dg. and question from the given topic. Practical skills will be verified using the specialized evaluation software system. The course will also focus on the development of the ability to orientate in auxiliary investigative methods, their interpretation, critical thinking and teamwork. This way of evaluating gives students an objective and specific feedback.
- Informace učitele
- Orofacial pain. Lund,J.P.,Lavigne, G.J., Dubner, R., Sessle, B. J.: Quintessence Pub. 2001 Doporučené učebnice z předchozích oborů zakončených zkouškou: Kariologie, Léčba zubního kazu, Endodoncie I, Endodoncie II, Rekonstrukce korunky, Parodontologie, Orální medicína, Ortodoncie, Protetické zubní lékařství, Orální chirurgie, Dentální implantologie, Interní medicína, Neurologie, Kožní lékařství ORL, Onkologie, Intenzivní medicína. Doporučená učebnice: Orofacial Pain Recommended literature involves textbooks from previous subjects terminated with the exam: Cariology, Treatment of dental caries, Endodontics I, Endodontics II, Reconstruction of the crown, Periodontology, Oral Medicine, Orthodontics, Prosthetic Dentistry, Oral surgery, Dental implantology, Internal Medicine, Neurology, Dermatology, ORL, Oncology, Intensive medicine. Orofacial pain. Lund,J.P.,Lavigne, G.J., Dubner, R., Sessle, B. J.: Quintessence Pub. 2001
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2024/ZLKZL094s