LF:BABP0421p Propedeutika bak. práce I - př - Informace o předmětu
BABP0421p Propedeutika bakalářské práce I - přednáška
Lékařská fakultajaro 2014
- Rozsah
- Celkem 10. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Blanka Trojanová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Předpoklady
- BAIV031 Kurz informačního vzdělávání
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Porodní asistentka (program LF, B-PA)
- Cíle předmětu
- Předmět je chápán jako teoreticko praktický. Jeho pojetí vyplývá z profilu absolventky. Obsah předmětu je východiskem formování osobnosti porodní asistentky. Shrnuje nejdůležitější informace a doporučení pro studenty, kteří stojí před úkolem zpracovat a prezentovat svou bakalářskou práci jako součást státní závěrečné zkoušky. Poskytuje metodický návod pro jednotlivé etapy tvorby práce. Zabývá se výběrem a formulací problému, cílů a předpokladů práce. Obsahuje návod pro práci s informacemi a literaturou, pro formální i obsahovou stránku práce. Doporučuje harmonogram práce i postup přípravy studenta na obhajobu bakalářské práce. Cíle předmětu – student: - orientuje se v zásadách tvorby odborného textu - respektuje etické a právní normy - je schopen formulovat problém, cíl a hypotézu pro průzkumně-výzkumné šetření - je schopen správné formulace cílů pro práci teoreticko-praktickou či případovou studii - umí vyhledat a pracovat s vhodnými prameny informací - orientuje se v metodách získávání dat - získané poznatky je schopen vhodnými metodami vyhodnotit, komentovat a prezentovat - umí formulovat závěry šetření - je schopen polemiky s výsledky jiných autorů
- Osnova
- Obsah modulu: - Pojetí a charakter bakalářské práce, základní požadavky a zadání práce - Etapy zpracování, harmonogram práce a metodika práce - Etické a právní aspekty písemné práce - Téma, název, stanovení a definování problému - Práce s literaturou a informačními zdroji - Stanovení a formulace cílů, hypotéz a výzkumného vzorku - Metody sběru a vyhodnocení dat - Formální a obsahové zpracování, struktura bakalářské práce - Doporučení pro stylistiku a gramatiku, nejčastější nedostatky prací - Hodnocení a obhajoba práce
- Literatura
- GREENHALGH, Trisha. Jak pracovat s vědeckou publikací :základy medicíny založené na důkazu. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 208 s. ISBN 80-247-0310-6. info
- ŠPAČKOVÁ, Alena. Moderní rétorika : jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha: Grada, 2003, 120 s. ISBN 8024706334. info
- FARKAŠOVÁ, Dana. Výskum v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2002, 87 s. ISBN 8080631115. info
- Základy sociologického výzkumu. Edited by Alois Surynek - Růžena Komárková - Eva Kašparová. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001, 160 s. ISBN 80-7261-038-4. info
- ČSN ISO 690-2(01 0197) Informace a dokumentace - Bibliografické citace. Edited by Kateřina Čadilová. 1. vyd. Praha: Český normalizační institut, 2000, 22 s. info
- HOLOUŠOVÁ, Drahomíra. Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2., přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000, 110 s. ISBN 8070678410. info
- GERYLOVOVÁ, Anna a Jan HOLČÍK. Úvod do statistiky. Text pro semináře. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 31 s. ISBN 80-210-2301-5. info
- Výzkumné metody v pedagogice :příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Edited by Peter Gavora. [1. vyd.]. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 80-85931-15-X. info
- Výukové metody
- Interaktivní přednášky, interpretace, diskuse k vybraným problémům.
- Metody hodnocení
- Způsob ukončení: Zápočet Hodnocení výsledků studentů na základě nejméně 75 % úspěšnosti v testu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2014/BABP0421p