BZED021c Edukace a přednášková činnost - cvičení

Lékařská fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Liana Greiffeneggová (cvičící)
Garance
Mgr. Liana Greiffeneggová
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Rozvrh
Čt 28. 4. až Čt 26. 5. Čt 13:30–15:10 Katedra porodní asistence
Předpoklady
BZPR011c První pomoc - cvičení
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student bude schopen: - poskytnout základní informace o významu a cílech edukačního procesu, objasnit základní pojmy;
- vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání a edukace pro profesi;
- aplikovat rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu;
- předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu;
- vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a v terénu;
Osnova
  • - sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině, následná prezentace v terénu, prezentace recenze vybrané pedagogické publikace;
  • - sestavení plánu pro výchovu ke zdraví;
  • - vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát, apod.);
Literatura
  • PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualizované a doplně. Praha: Portál, 2009, 481 stran. ISBN 9788073675035. info
  • VLČKOVÁ, Kateřina a Radek POSPÍŠIL. MPMP071 Moderní pedagogika. ELPORTÁL. Brno: MU Brno, 2006, roč. 1, č. 1, s. 1-1, 40 s. ISSN 1802-128X. ELPORTÁL - Výukové publikace info
  • NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Translated by Petr Kunst. Praha: Grada, 2004, 111 s. ISBN 8024790572. info
Výukové metody
Audiovizuální prezentace, diskuze, příprava a tvorba edukačního projektu, práce s literaturou a ve skupině.
Metody hodnocení
Hodnocení: zápočet 100% účast ve výuce, aktivita ve výuce, vytvoření edukačního projektu, který bude realizován jako přímá výuka v terénu. Realizace výuky bude potvrzena na školním formuláři.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.