LF:BVZP021p Základy pedagogiky - předn. - Informace o předmětu
BVZP021p Základy pedagogiky přednáška
Lékařská fakultajaro 2019
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 10:00–11:40 učebna 75
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět základy pedagogiky navazuje na pedagogické a psychologické poznatky, které si studenti osvojili v předcházející fázi studia. Cílem výuky a studia je osvojit si myšlení moderní pedagogiky v systémových souvislostech výchovně - vzdělávacích jevů. Důraz je kladen na interaktivní a komunikační aspekty výchovně - vzdělávací práce, na rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti studentů. Studenti jsou podněcováni k tomu, aby byli otevření pro inovace, experimentování a další zkvalitňování výuky. Studenti si osvojí alternativní přístupy k tvorbě kurikula, k metodám výuky, k využívání moderní didaktické techniky. Učí se chápat základní didaktické situace, vidět je ve vzájemných souvislostech a zvládat elementární didaktické dovednosti.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět základním pojmům studované disciplíny,
- vysvětlit vztahy a souvislosti mezi sledovanými atributy předmětu, použít informace oboru k rozšíření vlastního náhledu na studovanou problematiku
- vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb. - Osnova
- Základní okruhy: Moderní didaktika Cíle vzdělávání Kurikulum Vyučovací proces a jeho fáze Výukové metody Organizace výuky Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti Názornost Pedagogická komunikace Hodnocení a klasifikace Moderní média Příprava na výuku Pozorování, záznam pedagogických situací Hospitace, hodnocení Závěry z hospitace ve škole
- Literatura
- ŠIMONÍK, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD s.r.o. Brno, 2003, 98 s. škola v praxi, svazek 2. ISBN 80-86633-04-7. info
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2002, 481 s. ISBN 80-7178-631-4. info
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 1998, 328 s. ISBN 80-7178-252-1. info
- MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015497. info
- Výukové metody
- teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů a využitím distančních materiálů v elektronické podobě
- Metody hodnocení
- kolokvium, písemný test má 15 otázek, k úspěšnému splnění je nutné zodpovědět 12 otázek správně a diskutovat o tématech
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2019/BVZP021p