LF:TXdZM Základní modul - distanční - Informace o předmětu
TXdZM Základní modul - distanční
Lékařská fakultajaro 2020
- Rozsah
- 2.7/0. 40. 20 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MUDr. Lukáš Dadák, Ph.D. (přednášející)
doc. MUDr. Milan Dastych, CSc., MBA (přednášející), prof. MUDr. Augustin Svoboda, CSc., dr. h.c. (zástupce)
prof. MUDr. Drahoslava Hrubá, CSc. (přednášející)
Mgr. Bc. Michal Koščík, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Josef Kuře, Dr. phil. (přednášející)
Iva Křípalová (pomocník) - Garance
- doc. MUDr. Milan Dastych, CSc., MBA
Katedra laboratorních metod – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Gregorovičová
Dodavatelské pracoviště: Katedra laboratorních metod – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Pá 13. 12. 10:00–11:00 A20/207
- Předpoklady
- Absolvování teoretické části Specializačního vzdělávání v oboru Toxikologie dle zákona č.96/2004 Sb na LF MU je možné pro uchazeče, kteří podali přihlášku na NCO NZO v Brně, byli zaregistrováni a předáni ke studiu na LF MU.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Zdravotní laborant - Toxikologie (program LF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Absolvent/ka základního modulu je schopen/na: pracovat s materiály, poskytujícími pravidla pro optimalizaci provozu laboratorní klinické biochemie, podílet se na akreditačním řízení laboratoří, validaci laboratorních metod, externím a interním způsobu hodnocení kvality, podílet se na řešení krizových opatření v případě přírodních a jiných katastrof (hromadný výskyt postižených, evakuace nemocnice, ochrana obyvatelstva), vypracovávat provozní řády příslušných laboratoří v intencích legislativy, upravující podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienických požadavků na provoz zdravotnických zařízení, zvládat základní neodkladnou kardiopulmonální resuscitaci, podílet se na edukaci pracovníků klinických laboratoří dle pedagogických zásad edukace, provádět statistické zpracování dat, pracovat s laboratorními informačními systémy, zpracovávat odborné texty.
- Výstupy z učení
- Absolvent/ka základního modulu je schopen/na: pracovat s materiály, poskytujícími pravidla pro optimalizaci provozu laboratorní klinické biochemie, podílet se na akreditačním řízení laboratoří, validaci laboratorních metod, externím a interním způsobu hodnocení kvality, podílet se na řešení krizových opatření v případě přírodních a jiných katastrof (hromadný výskyt postižených, evakuace nemocnice, ochrana obyvatelstva), vypracovávat provozní řády příslušných laboratoří v intencích legislativy, upravující podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienických požadavků na provoz zdravotnických zařízení, zvládat základní neodkladnou kardiopulmonální resuscitaci, podílet se na edukaci pracovníků klinických laboratoří dle pedagogických zásad edukace, provádět statistické zpracování dat, pracovat s laboratorními informačními systémy, zpracovávat odborné texty.
- Osnova
- Kvalita, SLP a normy ISO 9001,15189,17025; Základní metody výzkumu; Základy psychologie a komunikace; Řízení, ekonomie a právo; Management zdravotnické laboratoře; Ochrana veřejného zdraví; Radiační ochrana; Krizový management; Hygiena laboratorních provozů; Zdravotnická etika; První pomoc;
- Literatura
- Dopl.
- Výukové metody
- Výukové metody teoretické části specializačního vzdělávání jsou primárně zaměřeny na poskytnutí optimálních studijních opor pro samostudium v distanční formě výuky. Na poskytnutí současných poznatků v oblasti řízení a provozu klinických laboratoří s praktickou aplikací klinických, analytických a instrumentálních technologií a postupů. Výstupem z učení je schopnost zdravotního laboranta-specialisty využít nabyté znalosti a vědomosti pro praktickou činnost v laboratorním provozu. Důležitým výstupem je rovněž osvojení si pozitivního a aktivního přístupu k provozním, organizačním a technologickým změnám, které jsou pro obor Toxikologie typické. Základní formou výuky jsou instruktivní ppt-prezentace doplněné vybranými literárními odkazy. K probíraným tématům je rovněž vedena řízená diskuse v elektronické komunikaci věnovaná jednotlivým tematickým okruhům Základního modulu .
- Metody hodnocení
- Akreditované zařízení přidělí každému účastníkovi specializačního vzdělávání školitele, který je zaměstnancem akreditovaného zařízení. Školitel pro teoretickou výuku vypracovává studijní plán a plán plnění praktických výkonů, které má účastník vzdělávání v průběhu přípravy absolvovat a průběžně prověřuje znalosti (vědomosti a dovednosti) účastníka specializačního vzdělávání. Odborná praxe na odborných pracovištích probíhá pod vedením přiděleného školitele, který je zaměstnancem daného pracoviště, má specializovanou způsobilost v oboru a Osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu. a) Průběžné hodnocení školitelem školitel pro teoretickou výuku zapisuje do studijního průkazu ukončení každého modulu a získaný počet kreditů, školitel odborné praxe potvrzuje splněné výkony stanovené vzdělávacím programem. b) Předpoklad pro vykonání atestační zkoušky: absolvování teoretické a praktické výuky v četně splnění požadované odborné praxe v akreditovaném zařízení a splnění výkonů stanovených vzdělávacím programem, získání příslušného počtu kreditů. c) Vlastní atestační zkouška: probíhá dle vyhlášky 189/2009 Sb., v platném znění. Průběžné hodnocení získaných teoretických znalostí je prováděno formou zkušebního testu vždy na začátku následujícího modulu specializačního vzdělávacího programu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2020/TXdZM