LF:BZOP0453x Odb.pr v NP složkách a IZS III - Informace o předmětu
BZOP0453x Odborná praxe v NP složkách a IZS III
Lékařská fakultajaro 2021
- Rozsah
- 160. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Pospíšil (cvičící)
- Garance
- Mgr. Michal Pospíšil
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michal Pospíšil
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Po 1. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Út 2. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, St 3. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Čt 4. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Pá 5. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Po 8. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Út 9. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, St 10. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Čt 11. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Pá 12. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Po 15. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Út 16. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, St 17. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Čt 18. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Pá 19. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Po 22. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Út 23. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, St 24. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, Čt 25. 3. 6:00–13:50 Katedra porodní asistence, ...
- Předpoklady
- BZOP0352x Odb.pr v NP složkách a IZS II && BZPN0332c Ošetřovatelské post. v NP II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zdravotnické záchranářství (program LF, B-ZACH)
- Zdravotnický záchranář (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Předmět je praktického charakteru. Jeho cílem je postupná adaptace studentů na nemocniční prostředí. Seznamuje s péčí specializovanou, charakteristickou pro přednemocniční a nemocniční neodkladnou péči, na odděleních intenzívní péče a anestezie.
- Výstupy z učení
- Studenti budou schopni identifikace individuálních bio-psycho-socio-spirituálních potřeb klientů s použitím diagnostického algoritmu, navrhnout, prakticky realizovat a vyhodnotit účinnost plánu péče v součinnosti multidisciplinárního týmu, aplikovat teoretické znalosti do praxe.
Získají a upevní si pracovní návyky a stereotypy, potřebné ke komplexní ošetřovatelské péči v podmínkách intenzívní péče.
Budou schopni samostatné ošetřovatelské péče o pacienta, práce s technickým vybavením pracoviště, monitorování potřeb pacienta, práce s dokumentací, sestavování a realizace ošetřovatelského plánu, respektovat zvláštnosti ošetřovatelské péče v závislosti na typu pracoviště, zaznamenávat a předávat informace ostatním členům zdravotnického týmu, ve kterém se postupně stanou aktivními členy. - Osnova
- Praktická výuka je zaměřená na instruktivní vědomosti, dovednosti, návyky a pracovní stereotypy/algoritmy ošetřování nemocných na odděleních intenzívní péče, na postupné získávání pracovních stereotypů a jejich upevňování, na samostatnou práci s dokumentací pacienta, monitorování jeho potřeb,sestavování a realizaci ošetřovatelského plánu v přirozených podmínkách, průběžné hodnocení realizovaných ošetřovatelských činností, změny v intervencích, vedoucí k úpravě zdravotního stavu pacienta, respektování zvláštností ošetřovatelské péče u jednotlivých věkových kategorií, předávání informací členům zdravotnického týmu.
- Obsluha zdravotnické techniky potřebné k monitorování stavu pacienta/klienta.
- Pracoviště 4. semestru:
- Jednotky intenzívní péče interní a chirurgické
- Operační sál, anesteziologický úsek
- Psychiatrická jednotka intenzívní péče
- Dětská jednotka intenzívní péče
- Neonatologická jednotka intenzívní péče
- Operační středisko zdravotnické záchranné služby
- Literatura
- DOBIÁŠ, Viliam. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 208 s. ISBN 9788024745718. info
- LIMMER, Daniel J. a Michael F. O'KEEFE. Emergency care. 12th ed. Boston: Brady, 2012, xxxix, 128. ISBN 9780132543804. info
- CLASSEN, Meinhard. Diferenciální diagnóza ve schématech. 2. české vyd. Praha: Grada, 2011, 104 s. ISBN 9788024735962. info
- ZEMAN, Miroslav a Zdeněk KRŠKA. Chirurgická propedeutika. Třetí, přepracované a do. Praha: Grada Publishing, 2011, 512 stran. ISBN 9788024737706. info
- ŠAMÁNKOVÁ, Marie. Lidské potřeby ve zdraví a nemoci aplikované v ošetřovatelském procesu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 134 s. ISBN 9788024732237. info
- STEFFEN, Hans-Michael, Reinhard GRIEBENOV, Ingo MEUTHEN, Matthias SCHRAPPE a Dieter ZIEGENHAGEN. Diferenciální diagnostika ve vnitřním lékařství. Translated by Petr Sedláček. 1. české vydání. Praha: Grada, 2010, xxii, 391. ISBN 9788024727806. info
- HEHLMANN, Annemarie. Hlavní symptomy v medicíně : praktická příručka pro lékaře a studenty. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, xiv, 450. ISBN 9788024726120. info
- BULÍKOVÁ, Táňa. Od symptómu k diagnóze v záchrannej službe : kazuistiky. Martin: Osveta, 2010, 138 s. ISBN 9788080633349. info
- KAPOUNOVÁ, Gabriela. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 350 s. ISBN 9788024718309. info
- Výukové metody
- Studenti pracují pod vedením školitelů (mentorů), dle pokynů vyučující zpracovávají seminární práci se zaměřením na ošetřovatelský proces u pacienta v intenzívní péči.
- Metody hodnocení
- Student je hodnocen na školním formuláři školiteli na jednotlivých pracovištích.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2021/BZOP0453x