LF:KBdZM Základní modul - distanční - Informace o předmětu
KBdZM Základní modul - distanční
Lékařská fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/0. 20 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MUDr. Milan Dastych, CSc., MBA (přednášející)
Michaela Gregorovičová (pomocník)
Iva Křípalová (pomocník) - Garance
- doc. MUDr. Milan Dastych, CSc., MBA
Katedra laboratorních metod – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Gregorovičová
Dodavatelské pracoviště: Katedra laboratorních metod – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Předpoklady
- Absolvování teoretické části Specializačního vzdělávání v oboru Klinická biochemie dle zákona č.96/2004 Sb na LF MU je možné pro uchazeče, kteří podali přihlášku na NCO NZO v Brně, byli zaregistrováni a předáni ke studiu na LF MU.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Klinická biochemie (program LF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Absolvent/ka základního modulu je schopen/na: pracovat s materiály, poskytujícími pravidla pro optimalizaci provozu laboratorní klinické biochemie,; podílet se na akreditačním řízení laboratoří, validaci laboratorních metod, externím a interním způsobu hodnocení kvality, ; podílet se na řešení krizových opatření v případě přírodních a jiných katastrof (hromadný výskyt postižených, evakuace nemocnice, ochrana obyvatelstva),; vypracovávat provozní řády příslušných laboratoří v intencích legislativy, upravující podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienických požadavků na provoz zdravotnických zařízení,; zvládat základní neodkladnou kardiopulmonální resuscitaci,; podílet se na edukaci pracovníků klinických laboratoří dle pedagogických zásad edukace,; provádět statistické zpracování dat,; pracovat s laboratorními informačními systémy,; zpracovávat odborné texty.
- Výstupy z učení
- Absolvent/ka základního modulu je schopen/na: pracovat s materiály, poskytujícími pravidla pro optimalizaci provozu laboratorní klinické biochemie,; podílet se na akreditačním řízení laboratoří, validaci laboratorních metod, externím a interním způsobu hodnocení kvality, ; podílet se na řešení krizových opatření v případě přírodních a jiných katastrof (hromadný výskyt postižených, evakuace nemocnice, ochrana obyvatelstva),; vypracovávat provozní řády příslušných laboratoří v intencích legislativy, upravující podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienických požadavků na provoz zdravotnických zařízení,; zvládat základní neodkladnou kardiopulmonální resuscitaci,; podílet se na edukaci pracovníků klinických laboratoří dle pedagogických zásad edukace,; provádět statistické zpracování dat,; pracovat s laboratorními informačními systémy,; zpracovávat odborné texty.
- Osnova
- Kvalita, SLP a normy ISO 9001,15189,17025; Základní metody výzkumu; Základy psychologie a komunikace; Řízení, ekonomie a právo; Management zdravotnické laboratoře; Ochrana veřejného zdraví; Radiační ochrana; Krizový management; Hygiena laboratorních provozů; Zdravotnická etika; První pomoc;
- Literatura
- Dopl.
- Výukové metody
- Výukové metody teoretické části specializačního vzdělávání jsou primárně zaměřeny na poskytnutí optimálních studijních opor pro samostudium v distanční formě výuky. Na poskytnutí současných poznatků v oblasti řízení a provozu klinických laboratoří s praktickou aplikací klinických, analytických a instrumentálních technologií a postupů. Výstupem z učení je schopnost zdravotního laboranta-specialisty využít nabyté znalosti a vědomosti pro praktickou činnost v laboratorním provozu. Důležitým výstupem je rovněž osvojení si pozitivního a aktivního přístupu k provozním, organizačním a technologickým změnám, které jsou pro obor Toxikologie typické. Základní formou výuky jsou instruktivní ppt-prezentace doplněné vybranými literárními odkazy. K probíraným tématům je rovněž vedena řízená diskuse v elektronické komunikaci věnovaná jednotlivým tematickým okruhům Základního modulu .
- Metody hodnocení
- Školitel pro teoretickou výuku vypracovává studijní plán a plán plnění praktických výkonů, které má účastník vzdělávání v průběhu přípravy absolvovat a průběžně prověřuje znalosti (vědomosti a dovednosti). Školitel pro praktickou část hodnotí zvládnutí výkonů stanovených vzdělávacím programem. Odborná praxe na odborných pracovištích probíhá pod vedením přiděleného školitele, který je zaměstnancem daného pracoviště, má specializovanou způsobilost v oboru a osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu. Školitel odborné praxe potvrzuje splnění výkonu. Průběžné hodnocení školitelem: školitel pravidelně a průběžně prověřuje teoretické znalosti a praktické dovednosti účastníka specializačního vzdělávání. Do studijního průkazu zapisuje ukončení každého modulu a získaný počet kreditů. Průběžné hodnocení získaných teoretických znalostí je prováděno formou zkušebního testu vždy na začátku následujícího modulu specializačního vzdělávacího programu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2022/KBdZM