DSKUVP Kolaborativní učení s virtuálním pacientem

Lékařská fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MUDr. Hana Harazim, Ph.D. (cvičící)
doc. MUDr. Martina Kosinová, Ph.D., FESAIC (cvičící)
doc. Ing. Daniel Schwarz, Ph.D. (cvičící)
MUDr. Tamara Skříšovská, Ph.D., DESAIC (cvičící)
prof. MUDr. Petr Štourač, Ph.D., MBA, FESAIC (cvičící)
Irena Vaďurová (pomocník)
Garance
doc. Ing. Daniel Schwarz, Ph.D.
Ústav simulační medicíny – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav simulační medicíny – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/10, pouze zareg.: 0/10
Jiné omezení: preferenčně bude nabízeno studentům mateřského programu
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s metodami kolaborativního učení, vybrané metody blíže popisuje, a to z hlediska přípravy obsahu a také z hlediska vedení lekce – facilitace. Absolventi získají teoretický základ pro rozšíření svých existujících nebo i budoucích předmětů či výukových jednotek o prvky, kterými mohou u svých studentů cílit na rozvoj dovedností klinického usuzování (clinical reasoning), a to v konturách personalizované medicíny – na příkladech vybraných virtuálních kazuistik.
Výstupy z učení
Absolvent předmětu bude schopen:
• vysvětlit silné stránky kolaborativního učení a porovnat je s těmi slabými
• pojmenovat základní části TBL lekce
• vysvětlit rozdíly v rolích experta na probíranou látku a facilitátora v rámci TBL
• definovat výstupy z učení pro vlastní TBL lekci, a to podle Bloomovy taxonomie
• naplánovat didakticky kvalitní readiness assessment test
• sestavit preclass-reading materiál v rozumné struktuře a rozsahu
• zdokonalit existující aplikační cvičení, anebo vytvořit zbrusu nové – s využitím modality virtuálního pacienta
Osnova
  • Předmět se skládá ze dvou integrálních výukových jednotek: (1) Metodika kolaborativního učení: specifika vybraných tří metod z pohledu přípravy lekce a jejího vedení - metody PBL (Problem-Based Learning), FC (Flipped Classroom) a TBL (Team-Based Learning); možnosti využití modality virtuálního pacienta coby aplikačního cvičení; Bloomova taxonomie kognitivních cílů coby efektivní nástroj k přípravě lekce. (2) TBL lekce s virtuálními pacienty – readiness assessment proces, tvorba a analýza SBA (Single-Best-Answer) otázek; praktické aspekty vedení lekce – facilitace.
Literatura
    doporučená literatura
  • • Burgess A, Bleasel J, Haq I, Roberts C, Garsia R, Robertson T, Mellis C. Team-based learning (TBL) in the medical curriculum: better than PBL?. BMC medical education. 2017 Dec;17(1):1-11.
  • • Gullo C, Ha TC, Cook S. Twelve tips for facilitating team-based learning. Medical Teacher. 2015 Sep 2;37(9):819-24.
  • • Case SM, Swanson DB. Constructing written test questions for the basic and clinical sciences. Philadelphia: National Board of Medical Examiners;
Metody hodnocení
• Aktivní účast na krátkých cvičeních mezi přednáškovými bloky • Samostatná práce v minimálním rozsahu 4 h – adaptace případů virtuálních pacientů ze zahraničních databází.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 2. 5. 2023 12:00 - 14:30.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2023/DSKUVP