LF:DSOSCE Tvorba a využití OSCE - Course Information
DSOSCE Tvorba a využití OSCE
Faculty of Medicinespring 2025
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA (seminar tutor)
doc. MUDr. Martina Kosinová, Ph.D., FESAIC (seminar tutor)
Mgr. Petra Růžičková (seminar tutor)
prof. MUDr. Petr Štourač, Ph.D., MBA, FESAIC (seminar tutor)
Irena Vaďurová (assistant) - Guaranteed by
- RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA
Department of Simulation Medicine – Theoretical Departments – Faculty of Medicine
Supplier department: Department of Simulation Medicine – Theoretical Departments – Faculty of Medicine (33,30 %), Institute of Biostatistics and Analyses – Other Departments for Educational and Scientific Research Activities – Faculty of Medicine (33,40 %), Simulation centre – Specialized Units – Faculty of Medicine (33,30 %) - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 228 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Primárním cílem předmětu je seznámit účastníky s inovativní metodou ověřování znalostí studentů v lékařských a zdravotnických studijních programech prostřednictvím objektivního strukturovaného klinického zkoušení (OSCE – Objective Structured Clinical Examination). V rámci výuky bude detailně probráno metodické pozadí a celkový teoretický rámec, který vychází z mezinárodně uznávaných a ověřených zkušeností. Současně bude nad reálnými příklady z výuky detailně představen kompletní proces přípravy a realizace OSCE s využitím technologické platformy SIMUportfolio, která je na LF MU používána ve vybraných předmětech pro zkoušení studentů. Jedním z výstupu předmětu bude vytvoření a praktická realizace zkoušky právě prostřednictvím metody OSCE.
- Learning outcomes (in Czech)
- • Student popíše základní motivaci a hlavní teoretické principy objektivního strukturovaného klinického zkoušení.
• Student shrne funkce a přínosy integrační platformy SIMUportfolio ve vztahu k formativnímu a sumativnímu hodnocení.
• Student navrhne vhodné téma pro přípravu stanice založené na principech objektivního strukturovaného klinického zkoušení.
• Student demonstruje provedení stanice založené na principech objektivního strukturovaného klinického zkoušení.
• Student formuluje zpětnou vazbu po praktické ukázce stanice. - Syllabus (in Czech)
- • Teoretické principy a jejich zasazení do kontextu výuky na LF MU
- • Představení technologické platformy SIMUportfolio a ukázka funkcionalit
- • Návrh stanice založené na principech objektivního strukturovaného klinického zkoušení.
- • Praktická zkouška prostřednictvím objektivního strukturovaného klinického zkoušení.
- • Zpětná vazba a vyhodnocení
- Literature
- recommended literature
- https://portfolio.med.muni.cz/
- not specified
- HARDEN, Ronald M. What is an OSCE?. Medical teacher, 1988, 10.1: 19-22.
- Teaching methods (in Czech)
- Praktická cvičení v kombinaci s krátkými přednáškovými bloky
- Assessment methods (in Czech)
- Aktivní účast na cvičeních. Návrh a realizace stanice založené na principech objektivního strukturovaného klinického zkoušení včetně poskytnutí zpětné vazby.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught only once.
Information on course enrolment limitations: preferenčně nabízeno studentům mateřského programu
- Enrolment Statistics (spring 2025, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/med/spring2025/DSOSCE