LF:BKPL031p Psychologie - Informace o předmětu
BKPL031p Psychologie - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Jana Severová, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Miroslav Světlák, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník)
Anna Petruželková (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Marcela Bendová, Ph.D.
Ústav lékařské psychologie a psychosomatiky – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Michaela Filipová - Rozvrh
- Út 7:00–8:40 KOM 200
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Optika a optometrie (program LF, B-SZ)
- Výživa člověka (program LF, B-SZ)
- Osnova
- DEFINICE: Sociální psychologie je speciální psychologická discplína zabývající se vlivem sociálních faktorů na psychiku člověka a její vývoj a utváření v sociálních vztazích a procesech, a to jak v normě, tak i patologii. 1. Definice oboru, dělení psychologických věd a předmět psychologie. Metody psychologického zkoumání. 2. Poznávací procesy a motivace lidského chování, jejich charakteristiky a změny pod vlivem sociálních faktorů. 3. Osbnost pacienta a osobnost zdravotnického pracovníka, prvky vlivu zdravotnického prostředí na pacienty a zdravotníky. 4. Sociální komunikace a specifika komunikace ve zdravotnictví.Vhodné a nevhodné styly, chyby a omyly v komunikaci zdravotníka a pacienta. 5. Asertivita a její praktické využití v jednání a komunikaci ve zdravotnictví. 6. Sociální skupina, její typy a struktura.. Atmosféra ve skupině a její utváření psychologickými prostředky. 7. Vedení skupiny, typy vedoucího pracovníka a jeho předpoklady 8. Psychologie obchodu - definice, předmět. 9. Trh a typy spotřebního chování. 10. Typologie spotřebitelea typy osobnosti prodávajících a nároky profese na něj kladené. 11. Psychologie prodejního procesu - postup při prodeji, metody přesvědčování. 12. Výrobce zboží a jeho vazba na trh. 13. Psychologie propagace a reklamy - cíle, způsob vlivu a různé formy reklamních prostředků. 14. Psychologie zboží a módy. 15. Psychologie tvorby cen.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2006/BKPL031p