LF:BZOV011c Obecná a výv. psych. - cv. - Informace o předmětu
BZOV011c Obecná a vývojová psychologie - cvičení
Lékařská fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Marcela Bendová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Liana Greiffeneggová (cvičící)
Mgr. Hana Jahnová (cvičící)
PhDr. Hana Peterková (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Marcela Bendová, Ph.D.
Ústav lékařské psychologie a psychosomatiky – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav lékařské psychologie a psychosomatiky – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta - Rozvrh
- St 19. 9. až Pá 21. 12. St 10:10–11:50 343
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Zdravotnický záchranář (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kursu jsou:
Obecná psychologie:
porozumění a vysvětlení základní terminologie;
adekvátní použití informací o psychických procesech, stavech a vlastnostech jedince;
osvojení si základních metod psychologie; Vývojová psychologie: porozumění a osvojení si teoreticko-metodologických koncepcí vývojové psychologie ve vztahu k oboru porodní asistence, hlubší porozumění a osvojení si důležitých metod, pojmů a teorií, které se především vztahují k ranému věku dětí, na základě osvojených znalostí hlouběji pochopit specifika raného věku. - Osnova
- Psychologie jako věda o člověku, psychologické vědní disciplíny;
- Základní metody v psychologii;
- Základní terminologie – psychika, vědomí, nevědomí, prožívání, chování, psychické procesy, psychické stavy a vlastnosti;
- Myšlení a řeč;
- Paměť;
- Pozornost;
- Emoce a city;
- Volní jednání; Vývojová psychologie: základní pojmy - fylogeneze, antropogeneze, ontogeneze, aktuální geneze, vývojová změna, vývojové stádium, vývojová krize, činitelé duševního vývoje, kritická senzitivní období. Vývojová teorie - psychodynamická, psychosexuální, psychosociální stupně vývoje, kognitivní teorie vývoje, teorie připoutání (attachment), subjektivní pohoda (well-being). Charakteristika období z heldiska kognitivního, emocionálního a sociálního vývoje - prenatální, novorozenecké, kojenecké a batolecí, předškolní a mladší školní věk, adolescence - časná, střední, pozdní, dospělost, stárnutí a stáří.
- Literatura
- Výukové metody
- Typ výuky – přednáška.
- Metody hodnocení
- Požadavky k ukončení, forma ukončení kolokvum – 80% účast ve výuce, ústní prezentace vlastní osoby studentstva (základní anamnestické údaje, vzdělání, rodina, profesní zaměření a cíle, koníčky). Předpokládá se aktivní zapojení, práce ve dvojicích, skupinkách. S požadavky ke splnění zkoušky budou studentky seznámeny písemnou formou, bude zadáno vypracování seminární práce na téma (5 daných témat a 1 téma vlastní) dle daných požadavků. Obsah práce mohou tvořit osobní úvahy a zkušenosti podložené citací a příklady z odborné literatury. Hodnotit se bude přehledně uchopit téma, vyjádřit vlastní názor, pracovat s literaturou. Obsahovou a odbornou kvalitu práce zhodnotí vyučující, ten rozhodne, zda seminární práce splňuje požadavky a vyčerpává zvolené téma. Kolokvium má formu písemného testu, výsledek testu je bodově hodnocen v rozsahu 0-25 bodů, minimální počet bodů je 20. Celkové hodnocení studentky v předmětu je dáno výsledkem za seminární práci a výkonem při testu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2012/BZOV011c