LF:BHED031c Ed. v práci d.hygienistky - c. - Informace o předmětu
BHED031c Edukace v práci dentální hygienistky - cvičení
Lékařská fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/1/0. 15. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Natália Beharková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Miroslava Kyasová, PhD., MBA (přednášející)
Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Miroslava Kyasová, PhD., MBA
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Tereza Polzer, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- St 7. 11. 14:30–16:10 F01B1/313, 14:30–16:10 F01B1/327, St 14. 11. 14:30–16:10 F01B1/327, 14:30–16:10 F01B1/313, St 21. 11. 14:30–16:10 F01B1/313, 14:30–16:10 F01B1/327, St 28. 11. 14:30–16:10 F01B1/327, 14:30–16:10 F01B1/313, St 5. 12. 14:30–16:10 F01B1/313, 14:30–16:10 F01B1/327, St 12. 12. 14:30–16:10 F01B1/313, 14:30–16:10 F01B1/327, St 19. 12. 14:30–16:10 F01B1/313, 14:30–16:10 F01B1/327
- Předpoklady
- BHOH0251p Orální hygiena I - přednáška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dentální hygienistka (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Umožňuje studentovi procvičit své znalosti a dovednosti v rámci modelových situací a vede ho ke komplexnímu a všestrannému nazírání na jevy ve vztahu k pedagogice, ošetřovatelství, medicíně, psychologii. Následně takto získané vědomosti a dovednosti prakticky zúročí v předmětu ošetřovatelská praxe. Závěrem vypracují seminární práci zaměřenou na problematiku edukace pacienta, případně rodinného příslušníka.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování kurzu schopen:
- definovat a vysvětlit základní pojmy, vysvětlit, popsat a aplikovat zákony učení
- formulovat edukační cíle (kognitivní, afektivní, psychomotorické).
- vyjmenovat, popsat jednotlivé metody, formy edukace, didaktické prostředky včetně jejich silných i slabých stránek
- projektovat, hodnotit edukační proces vzhledem k věkovým i individuálním zvláštnostem. - Osnova
- Cvičení: Vypracování seminární práce a její prezentace zaměřenou na problematiku edukace pacienta, klienta, případně rodinného příslušníka.
- Literatura
- povinná literatura
- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 stran. ISBN 9788024721712. info
- ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. Druhé, prepracované a dopl. Martin: Osveta, 2005, 117 stran. ISBN 808063193X. info
- BASTL, Pavel a Vlastimil ŠVEC. Zdravotník lektorem. Vyd. 1. Brno: IVPZ, 1997, 122 s. ISBN 8070132515. info
- doporučená literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualizované a doplně. Praha: Portál, 2009, 481 stran. ISBN 9788073675035. info
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen na základě: - 100% účasti ve cvičení, - vypracování edukačních materiálů na zvolené téma u zadané skupiny klientů a praktická ukázky jeho použití (na základě požadované osnovy) - odevzdání seminární práce v písemné podobě a její zveřejnění na ISU. Osnova: 1.Úvodní strana: jméno a příjmení, ročník, akademický rok, studijní obor, forma studia, název edukační práce, cíl celé edukace, cílová skupina (rodina, pacient, zdravotník, veřejnost,…) – u dětí je nutno uvést věk 2.Dlouhodobý edukační plán pro ošetřovatelskou diagnózu neznalost pojmu na zvolené téma: - rozpracování dlouhodobého edukačního plánu pro danou problematiku na jednotlivé edukační hodiny (lekce) - každá edukační lekce bude obsahovat : a)název problematiky b)časový údaj jak dlouho bude edukační lekce trvat c)edukační cíl d)metodu edukace (přednáška, rozhovor,…) e)formu edukace ( skupinová, hromadná, individuální,…) f)kdo bude edukovat (lékař, sestra, nutriční asistent,…) g)kde bude edukace prováděna (doma, ambulance, ošetřovací jednotka,…) h)pomůcky, které budou použity i)osnova edukační lekce j)formulář pro záznam edukace (nevyplněný) k)použitá literatura 3. Edukační hodina (lekce) - podrobné rozpracování jedné edukační lekce, která bude prezentována a) název problematiky b) časový údaj jak dlouho bude edukační jednotka trvat c) edukační cíl d) formu edukace ( skupinová, hromadná, individuální,…) e) kdo bude edukovat (lékař, sestra, nutriční terapeut,…) f) kde bude edukace prováděna (doma, ambulance, ošetřovací jednotka,…) g) pomůcky, které budou použity h) metodu edukace – zpracování vlastního obsahu zvolené metody (podrobně) i) použitá literatura j) edukační materiál – který bude Vámi zpracován na danou problematiku (edukační leták, videokazeta, plakát, loutka,…- fantazii se meze nekladou) za edukační materiál nejsou považovány prezentace Power Pointu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- BHOH0554c Orální hygiena IV - cvičení
BHOH0453p && BHOH0453c && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c - BHOH0554p Orální hygiena IV - přednáška
BHOH0453p && BHOH0453c && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c - BHOP0565x Odborná praxe V
BHOP0464x && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c && BHET031s
- BHOH0554c Orální hygiena IV - cvičení
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2018/BHED031c