LF:BFAJ0121 Angličtina I - cv. - Informace o předmětu
BFAJ0121 Angličtina I
Lékařská fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 30. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zuzana Handlová (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
doc. Wei-lun Lu, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. David Zelený (cvičící)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník) - Garance
- Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BFAJ0121/01: Čt 13:00–14:40 KOM 257, W. Lu
BFAJ0121/02: Čt 15:00–16:40 KOM 257, W. Lu - Předpoklady
- CJVAT01 Angličtina - vstupní test
Jako minimum se předpokládá plné zvládnutí komunikační kompetence v anglickém jazyce na úrovni B1+ dle SERRJ. Na začátku 1. roku studia na LF vykonají všichni studenti Vstupní test, který vyhodnocuje aktuální úroveň kompetence dle SERRJ. V případě nedostatečné jazykové kompetence je frekventantům doporučeno doplnit si znalosti formou samostudia. Anglický jazyk si studenti zapisují ve 2. roce studia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzioterapie (program LF, B-FYZI)
- Fyzioterapie (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvinout u studentů jak receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině, včetně lexikálně gramatických struktur na úrovni B2 SERRJ. Probíraná slovní zásoba odpovídá jednotlivým tématům, a tedy i potřebám odpovídajících nelékařských zdravotnických oborů.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu je student schopen: popsat a vysvětlit pojmy týkající se oborů nelékařského zdravotnického personálu s důrazem na vlastní profesní obor; aplikovat odborný jazyk při komunikaci v multidisciplinárním týmu, s pacientem a dalšími osobami zapojenými v procesu péče, interpretovat odborné texty, prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat vybrané žánry profesní korespondence či akademického stylu; ovládat vybrané lexikálně gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
- Osnova
- 1 nelékařský zdravotnický personál, 2 svalová a kosterní soustava, 3 kardiovaskulární systém, 4 dýchací soustava, 5 lexikální gramatika, slovní zásoba: kolokace; 6 trávící soustava, 7 vylučovací soustava, 8 POLOSEMESTRÁLNÍ TEST, 9 reprodukční soustava a porodnictví, 10 kožní soustava, 11 endokrinní soustava, 12 nervová soustava, 13 smyslová soustava, 14 ZÁPOČTOVÝ TEST
- Literatura
- GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
- GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
- GYŐRFFY, Mária. English for Doctors. 1. vyd. Praha: Triton, 2001, 226 s. ISBN 80-7254-203-6. info
- GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
- McCullagh, M., & Wright, R. (2008). Good Practice Communication Skills in English for the Medical Practitioner. Cambridge: Cambridge University Press.
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
- ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
- Výukové metody
- semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, čtení, nácvik prezentace
- Metody hodnocení
- Účast na cvičeních je povinná, tolerují se maximálně dvě neomluvené absence. Absence nad tento rámec musí být omluveny cestou Studijního oddělení a omluvenka musí být vystavena v ISu. Výuka je ukončena zápočtem (z) udělovaným na základě docházky a úspěšného absolvování zápočtového testu z probrané učební látky. K úspěšnému zvládnutí testu je potřeba dosáhnout minimálně 60 % z celkového počtu bodů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro studenty se státní jazykovou zkouškou, příp. jejím ekvivalentem (TOEFL, FCE apod.) je účast na výuce v podzimním semestru nepovinná. Předmět si nicméně zaregistrují a na konci semestru jej ukončí složením zápočtového testu.
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2019/BFAJ0121