LF:BZAJ0121 Angličtina I - cvičení - Informace o předmětu
BZAJ0121 Angličtina I - cvičení
Lékařská fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 20. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník) - Garance
- Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Út 6. 10. 8:00–9:40 C15/309, Út 13. 10. 8:00–9:40 C15/309, Út 20. 10. 8:00–9:40 C15/309, Út 27. 10. 8:00–9:40 C15/309, Út 3. 11. 8:00–9:40 C15/309, Út 10. 11. 8:00–9:40 C15/309, Út 24. 11. 8:00–9:40 C15/309, Út 1. 12. 8:00–9:40 C15/309, Út 8. 12. 8:00–9:40 C15/309
- Předpoklady
- CJVAT01 Angličtina - vstupní test
Jako minimum se předpokládá plné zvládnutí komunikační kompetence v anglickém jazyce na úrovni B1+ dle SERRJ. Na začátku 1. roku studia na LF vykonají všichni studenti Vstupní test, který vyhodnocuje aktuální úroveň kompetence dle SERRJ. V případě nedostatečné jazykové kompetence je frekventantům doporučeno doplnit si znalosti formou samostudia. Anglický jazyk si studenti zapisují ve 2. roce studia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zdravotnické záchranářství (program LF, B-ZACH)
- Zdravotnický záchranář (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvinout u studentů jak receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině, včetně lexikálně gramatických struktur na úrovni B2 SERRJ. Probíraná slovní zásoba odpovídá jednotlivým tématům, a tedy i potřebám odpovídajících nelékařských zdravotnických oborů.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu je student schopen: popsat a vysvětlit pojmy týkající se oborů nelékařského zdravotnického personálu s důrazem na vlastní profesní obor; aplikovat odborný jazyk při komunikaci v multidisciplinárním týmu, s pacientem a dalšími osobami zapojenými v procesu péče, interpretovat odborné texty, prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat vybrané žánry profesní korespondence či akademického stylu; ovládat vybrané lexikálně gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
- Osnova
- 1 Nelékařský zdravotnický personál, 2 Svalová a kosterní soustava, 3 Shrnutí jako písemný žánr a vrstevnická zpětná vazba, 4 Dýchací soustava, 5 Kardiovaskulární systém, 6 Trávicí soustava, 7 Vylučovací soustava, 8 Reprodukční soustava a porodnictví, 9 Kožní soustava, 10 Endokrinní soustava, 11 Nervová soustava, 12 Smyslová soustava, 13 Opakování, 14 Zápočtový test
- Literatura
- GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
- GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
- GYŐRFFY, Mária. English for Doctors. 1. vyd. Praha: Triton, 2001, 226 s. ISBN 80-7254-203-6. info
- GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
- McCullagh, M., & Wright, R. (2008). Good Practice Communication Skills in English for the Medical Practitioner. Cambridge: Cambridge University Press.
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
- ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
- Výukové metody
- semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, čtení, nácvik prezentace
- Metody hodnocení
- Účast na cvičeních je povinná, tolerují se maximálně dvě neomluvené absence. Absence nad tento rámec musí být omluveny cestou Studijního oddělení a omluvenka musí být vystavena v ISu. Výuka je ukončena zápočtem (z) udělovaným na základě docházky a úspěšného absolvování zápočtového testu z probrané učební látky. K úspěšnému zvládnutí testu je potřeba dosáhnout minimálně 60 % z celkového počtu bodů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Vzhledem k tomu, že semestr je pro daný obor zkrácen na 10 výukových týdnů, lze očekávat rychlejší průběh semestrem s větší mírou domácích úloh. Učitel nabídne studentům jednu výukovou jednotku navíc. Týden, v němž bude psán zápočtový test, bude rovněž stanoven po vzájemné dohodě mezi vyučujícím a studenty.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2020/BZAJ0121