LF:MIRP0141s Reflexe praxe I - seminář - Informace o předmětu
MIRP0141s Reflexe praxe I - seminář
Lékařská fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 12. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marie Dvořáková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Marie Dvořáková, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- St 4. 11. 13:00–15:30 F01B1/528, St 25. 11. 13:00–14:40 F01B1/528, St 2. 12. 13:00–14:40 F01B1/528, St 9. 12. 13:00–14:40 F01B1/528
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Intenzivní péče (program LF, N-IP)
- Intenzivní péče (program LF, N-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj dovedností kritického myšlení prostřednictvím reflexe a implementace procesu reflektivní ošetřovatelské praxe. Obsahem předmětu je supervizní reflexe hlavního tématu v kontextu odborné praxe. V tomto předmětu je hlavním tématem zkoumání sám sebe – tedy sebereflexe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen Definovat teoretické aspekty procesu sebereflexe. Použít potřebné dovednosti k sebereflexi. Realizovat profesionální sebereflexi. Pojmenovat základní požadavky reflektované ošetřovatelské praxe.
- Osnova
- Teoretické ukotvení reflexe v kontextu požadavků profese - reflektované ošetřovatelské praxe. Aspekty procesu sebereflexe – funkce, fáze, typy, úrovně, metody, dovednosti atd. Písemná sebereflexe - vedení reflektivního deníku, profesního portfolia.
- Literatura
- doporučená literatura
- BOLTON, Gillie. Reflective practice : writing and professional development. Fourth Edition. Los Angeles: SAGE, 2014, xxiii, 229. ISBN 9781446282342. info
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- Reflective practice in nursing. Edited by Chris Bulman - Sue Schutz. 4th ed. Oxford: Blackwell, 2008, viii, 248. ISBN 9781405173605. info
- MOON, Jennifer A. Learning journals : a handbook for reflective practice and professional development. Second edition. London: Routledge, 2006, viii, 200. ISBN 0203969219. info
- TAYLOR, Beverley J. Reflective practice : a guide for nurses and midwives. 2nd ed. Maidenhead: Open University Press, 2006, xi, 226. ISBN 0335217427. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- Přednáška, řízená diskuze, sdílení zkušeností, práce s auto-diagnostickými nástroji
- Metody hodnocení
- Splnění úkolu písemné reflexe
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2020/MIRP0141s